مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: با شیوع بیماری کرونا، مسافرت با ناوگان عمومی استان اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود : شمار مسافرانی که در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ماه امسال با ناوگان عمومی سفر کرده اند، ۱۷ هزار و ۳۷۳ نفر گزارش شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد کاهش یافته است.

شهامت گفت: تعداد سفر‌ها هم در این مدت به نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد کاهش دارد.

او عنوان  کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۸ تا چهارم فروردین ماه امسال ۱۴ هزار و ۲۱۰ نفر مسافر در قالب هزار و ۶۸۱ سفر با ناوگان عمومی در درون استان جابجا شده اند که شمار مسافران درون استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۵ درصد و شمار سفر‌ها ۵۹ درصد کاهش دارد.

شهامت عنوان کرد: در این مدت ۳ هزار و ۱۶۳ نفر مسافر از مبادی شهرستان‌های استان به خارج استان جابجا شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد کاهش دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: در این مدت مسافران برون استانی در قالب ۴۸۶ سفر با ناوگان عمومی استان جابه جا شده اند که شمار سفر‌های برون استانی هم ۶۸ درصد کاهش دارد.

خراسان شمالی دارای ۳۵ شرکت حمل ونقل مسافری، ۱۵۴۷ راننده بخش مسافری و ۷۱۳ دستگاه انواع ناوگان مسافربری می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.