لزوم تسریع در ترمیم و بازسازی سیل بند‌ها در حمیدیه

فرماندار حمیدیه گفت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران خوزستان، تسریع در ترمیم و بازسازی سیل بند‌های این شهرستان الزامی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه با اشاره به دستور کار جلسه و اخطاریه‌ها و هشدار‌های سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان  خوزستان در خصوص پیش بینی بارش‌ها گفت: پیمانکار پروژه احداث و بازسازی سیل بند‌های رودخانه کرخه در این شهرستان، نسبت به احداث و بازسازی سیل بند‌ها در این شهرستان با توجه به اولویت‌های تعیین شده اقدام نمایند.

او افزود: سازمان آب و برق استان خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی استان باتوجه به مصوبات اخیر استانی، نسبت به ترمیم و بازسازی و همچنین نصب سازی بتنی (دریچه) و لوله گذاری در زهکش‌های تخلیه آب کشاورزی منتهی به رودخانه اقدام کند.

هاشمی زاده اظهار داشت: همچنین به منظور مقابله و پیشگیری از تلفات ناشی از سیل، جهاد کشاورزی ضمن شناسایی زهکش‌های آسیب پذیر و حادثه خیز منتهی به رودخانه کرخه، جهت بسته نمودن زهکش‌ها در شرایط اضطراری و هنگام بالا آمدن آب رودخانه اقدام لازم به عمل آورند.

براساس این گزارش؛ افزایش ورودی آب به سدهای خوزستان از بالادست طی روزهای گذشته، سبب افزایش خروجی سدها و افزایش دبی رودخانه های کارون، دز و کرخه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.