فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از آزادسازی بیش از هفت هکتار از اراضی ملی استان یزد در اسفندماه پارسال خبر داد.

رهایی بیش از هفت هکتار از اراضی ملی از چنگال زمین خورانسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت:  نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، در اسفندماه پارسال بیش از هفت هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از دست متصرفان خلع ید و رفع تصرف کردند.

سرهنگ مختومی افزود: پرسنل یگان حفاظت با کمک واحد حقوقی اداره کل و شهرستان‌های تابعه در این مدت، موفق به تشکیل ۱۱ فقره پرونده تخریب و تصرف ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع به مساحتی بیش از پنج هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی شده اند.

او در ادامه  با اشاره به رصد شبانه روزی مراتع و اراضی ملی استان یزد، بیان داشت: مأموران ما در اسفندماه پارسال سه فقره پرونده چرای غیر مجاز در عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در پایان تصریح کرد: با توجه تعطیلات نوروز و افزایش رفت و آمد به مناطق ییلاقی در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی، قاچاق گیاهان دارویی و چوب سریعاً با تلفن ۱۵۰۴ تماس گرفته و مارا از محل و نوع وقوع جرم آگاه نمایید.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.