بخشدار مرکزی مشهد گفت: به منظور قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا عوامل انتظامی و دهیاری‌ها از ورود مسافران غیربومی به پنج دهستان بخش مرکزی این شهرستان ممانعت به عمل می‌آوردند.

ورود مسافران غیربومی به روستاهای مشهد ممنوع شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوطالب سرابیان بخشدار مرکزی مشهد گفت: پنج دهستان کارده، تبادکان، درزاب، کنه بیست و میان ولایت که تفرجگاه‌های سد ارداک و کارده و زیارتگاه‌های مختلفی را در خود جای می‌دهند شامل این ممنوعیت پذیرش مسافر غیربومی هستند، اما دهستان توس به دلیل اینکه چسبیده به شهر مشهد است این ممنوعیت در آن اعمال نمی‌شود.

او افزود: به دهیاران روستا‌های مذکور ابلاغ شده است حتی از ورود افراد غیربومی برای سکونت در باغ ویلا‌های روستا‌های اطراف مشهد جلوگیری و در این زمینه با عوامل انتظامی همکاری کنند.

بخشدار مرکزی مشهد گفت: شیوع و ابتلای به ویروس کرونا در روستا‌های چسبیده به مشهد و قرار گرفتن در حریم این کلانشهر بیشتر از روستا‌های دوردست در این بخش است لذا اقدامات گندزدایی در روستا‌های یاد شده متمرکز است و حتی این فعالیت‌های گندزدایی از در منازل انجام می‌شود.

سرابیان افزود: به دهیاران اعلام شده است از بودجه دهیاری ماسک و مواد ضدعفونی کننده تهیه نموده و بین خانواده‌های کم برخوردار و مستضعف و یا بدون سرپرست که قدرت مالی تامین این اقلام را ندارند توزیع کنند.

بخش مرکزی مشهد دارای حدود ۲۰۰ روستای دارای دهیاری است که ۱۳۵ روستا از این تعداد چسبیده به کلانشهر مشهد و در حریم آن قرار دارند و بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت روستا‌های بخش مرکزی مشهد افزون بر ۳۵۰ هزار است.

انتهای پیام//ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.