فرماندار مرند از غربالگری ۸۵ درصد از جمعیت شهرستان توسط بسیج ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داود گرشاسبی فرماندار مرند ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مرند با بیان اینکه تا به امروز بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند گفت: ۲۱۴ هزار و ۳۱۹ نفر از مردم شهرستان مرند تا به امروز در سامانه هوشمند ثبت نام کرده و وضعیت آن‌ها ثبت شده است.

او ادامه داد: نیرو‌های بسیج و شبکه بهداشت شهرستان مرند با به کارگیری تمامی توانایی خود تمام افراد شهرستان را غربالگری خواهند کرد.

فرماندار مرند با تشکر و قدردانی از تمامی خیرین و اتاق اصناف شهرستان، از خرید تعدادی اقلام بهداشتی خبر داد و افزود: ۱۰ هزار بطری ۵۰۰ سی سی محلول ضدعفونی کننده دست، ده هزار عدد ژل ضدعفونی کننده دست، ۲۵ هزار عدد ماسک و ۳۰ هزار بسته دستکش برای مصرف کادر درمان و مردم شهرستان خریداری شده است.

گرشاسبی با تاکید بر بسیج کلیه امکانات، تجهیزات و نیرو‌های انسانی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: روسای ادارات شهرستان برای اینکه امکانات خود را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دهند نیاز نیست از مدیران کل خود اجازه بگیرند بلکه این وظیفه ذاتی تمامی ارگان‌ها است.

او با اطمینان دادن به مردم شهرستان در جهت تامین مایحتاج و کالا‌های عمومی تاکید کرد: اداره صمت شهرستان مکلف است انبار‌های مربوط به ارزاق مردم را همیشه پر نگه دارند.

فرماندار شهرستان مرند همچنین تعطیلی کلیه بازارها، مجتمع‌های تجاری و ورزشی، سفره خانه‌ها و چایخانه‌های شهرستان تا تاریخ ۱۵ فروردین ماه سالجاری ابلاغ کرد و گفت: از امروز ۴ فروردین ماه فقط فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها که نیازمندی‌های عمومی را تامین می‌کنند اجازه فعالیت خواهند داشت و این مراکز می‌توانند بیش از روز‌های قبل حتی به صورت شبانه روزی فعال باشند.

او ادامه داد: با کسبه‌ای که به مصوبه تعطیلی بازار عمل نکنند به صورت جدی و محکم برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.