عدنان الزرفی، نخست‌وزیر منتخب عراق ادعا‌ها در خصوص اینکه وی گزینه آمریکایی‌ها بوده است را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روزنامه الشرق الاوسط، عدنان الزرفی، نخست وزیر منتخب عراق ادعا‌ها در خصوص اینکه گزینه آمریکایی‌ها بوده و یا در پی معامله‌ای با برهم صالح، رئیس جمهور این کشور بر سر کار آمده را رد کرد.

وی روز گذشته در گفتگو با رسانه‌های عراقی در محل اقامت خود گفت: شیوه انتصاب من طبق این بوده که یکی از نامزدان این سمت (نخست وزیری) بوده ام و مهلت قانون اساسی برای انتخاب فردی به منظور تشکیل دولت به اتمام رسیده است. هیچ گونه معامله‌ای به هیچ وجهی با برهم صالح، رئیس جمهور در کار نبوده است.

وی در ادامه افزود: شیوه انتخاب من کاملا طبیعی بوده؛ خصوصا آنکه رئیس جمهور تمامی شیوه‌هایی را که می‌توانست انتخاب کند را از دست داد.
زرفی در خصوص اینکه وی گزینه آمریکایی‌ها برای این سمت بوده است نیز گفت: من اول و آخر، گزینه‌ای عراقی بوده ام و این منطق که فردی در زندگی خود مجبور شود بخاطر زندان‌ها و بازداشت‌های رژیم سابق به این کشور یا آن کشور، از جمله ایالات متحده آمریکا برود، پس فردی آمریکایی به شمار می‌رود، عقلانی نیست.

وی در خصوص گزینه هایش در تشکیل دولت آتی در سایه بحران‌های عراق، و نیز روابط با فراکسیون‌های شیعه نیز گفت مشاوره‌هایی را روز گذشته برای تشکیل دولتی که به گفته وی، برایش مشارکت همه طرف‌ها در آن اهمیت دارد، آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
احمد
۲۳:۴۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
عبدالمهدی بهتر است.
آخرین اخبار