یک متخصص بیوتکنولوژی معتقد است که یکی از موضوعاتی که فرضیه دست ساز بودن ویروس کرونا را قوت می‌بخشد، ترکیب جدید این ویروس است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شفاف باشید، اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار دهید آمریکا یک توضیح به ما بدهکار است؛ همه چیز از یک توییت شروع شد؛ این بخشی از توییت ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین است که نگاه‌های دنیا را به خود خیره کرد و انگشت اتهامات را به سمت آمریکا نشانه گرفت.
حقیقت ویروس کرونا چیست؟ / آیا کرونا را آمریکایی‌ها به وجود آورده اند؟
او مدعی شد، منبع ویروس کرونا که نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده شد، نخستین بار در سال ۲۰۱۵ توسط دانشمندان آمریکایی ساخته شده و سازمان سیا در انتشار آن دخالت داشته است.

مدت زیادی از این اظهار نظر نگذشته بود که سفیر چین در آمریکا برای ارائه برخی مسائل احضار شد.

پس از احضار سفیر چین در آمریکا، هنگ شوآنگ دیگر سخنگوی وزارت خارجه چین، ورود کرونا به چین توسط آمریکا را رد کرد. او گفت: در حقیقت نظرات متعددی در جامعه بین الملل و حتی داخل آمریکا در خصوص منشا ویروس کرونا وجود دارد. همانطور که بار‌ها گفتم، طرف چینی معتقد است که این یک موضوع علمی است و ما باید به متخصصان این زمینه گوش فرا دهیم.

در مقابل این اظهارات ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به ادعا‌های مقامات چینی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به شهر ووهان توسط ارتش آمریکا واکنش نشان داد و گفت: من از سخنان مقامات چینی که مدعی هستند ارتش ما این ویروس را به چین منتقل کرده است خوشحال نیستم. ارتش ما این ویروس را به آنجا منتقل نکرده است. پکن در حال اتهام زنی است و مسائلی که مطرح می‌کند به هیچ عنوان صحت ندارد. این ویروس از چین آمده و من به درستی آن را ویروس چینی می‌خوانم.

در حالی ترامپ این اتهامات را واهی می‌خواند که پیش از این ولادیمیر ژیرینفسکی، نایب رئیس دومای روسیه هم، آمریکا را عامل انتشار ویروس کرونا در چین معرفی کرده بود و گفته بود که این یک ویروس جدید نیست و آمریکایی‌ها برای اینکه میترسیدند نتوانند بر اقتصاد چین غلبه کنند، این ویروس را در این کشور انتشار داده اند.

برخی کارشناسان اما معتقدند که خصومت‌های چین و روسیه، مقامات این دو کشور را به سمت اتهام زنی علیه آمریکا برده است.

کمی بعد صحبت از مقصر بودن آمریکا در ماجرای ساخت و انتشار ویروس کویید ۱۹ نقل محافل رسمی و نشست‌های سیاسی کشور‌های مختلف شد و این موضوع به صورت جدی تری دنبال شد.

برخی از تحلیلگران و کارشناسان می گویند این نخستین بار نیست که آمریکا  دست به حملات بیولوژیک زده است. آمریکایی‌ها قبل‌تر هم به کشتار به وسیله سلاح‌های بیولوژیکی و ساخت و انتشار ویروس‌های مختلف دست زده اند که در ادامه به معروف‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قتل سرخپوستان به وسیله ۹۷ نوع طاعون و وبا

یکی از مسائلی که در بدو تاسیس آمریکا رخ می‌دهد، شیوع طاعون در این منطقه است. اما نکته این است که این بیماری فقط در میان سرخ‌پوستان جولان داده و خود آمریکایی ها به آن مبتلا نمی‌شوند. با رواج یافتن وبا و طاعون در میان بومیان ، تعداد زیادی از آنها با این بیماری ها از بین می‌روند. اما نحوه انتقال طاعون و وبا به سرخ‌پوستان به این نحو بود که آمریکایی ها ملحفه‌ها و پتو‌های آلوده به وبا را در میان سرخ‌پوستان تقسیم می‌کردند و سرخ‌پوستان با اعتماد به آنها پتوها را می‌گرفتند. به این ترتیب، پس از مدتی حدود یکصد هزار نفر از بومیان قاره آمریکا به این بیماری مبتلا شده و کشته می شوند.

در کتابخانه‌های آمریکا صد‌ها عنوان کتاب وجود دارد که توسط مورخان سفیدپوست نگارش یافته و در آن ادعا شده که میلیون‌ها سرخپوست با بیماری‌های گوناگون از بین رفته اند.

مورخان سفیدپوست در ادامه ادعا‌های خود گفته اند که انواع بیماری‌های واگیر مانند آبله، حصبه، دیفتری و دیگر بیماری‌های مسری آن دوران، ناخودآگاه و به صورت غیرارادی به کشتی‌های مهاجران سفیدپوست سرایت کرده و به سواحل دنیای نو راه یافت و پس از آن براساس قضا و قدر به شهر‌ها و روستا‌های محل اقامت سر‌خپوستان شیوع پیدا کرده و جان میلیون‌ها نفر از آنان را گرفت.

کرونا ویروس ، طبیعی یا ساخته دست بشر ؟

مورخان مهاجران اروپایی به قاره آمریکا در ادامه ادعا‌های خود چنین نوشته اند: سرخپوستان به علت همزیستی با مهاجران اروپایی دچار این بیماری‌ها شده‌اند. اصولا این بیماری‌ها حالت سلاح کشتار جمعی را هم نداشته است، بلکه علت اصلی این است که سرخپوستان از هیچ مصونیتی در برابر این بیماری‌ها برخوردار نبوده‌اند به ویژه این که سفیدپوستان انگلیسی بیگناه و صلح طلب آن زمان شناختی از میزان خطر و پیامد‌های اینگونه بیماری‌های مسری و راه‌های جلوگیری از آن را نداشتند.

هنری دوبینز در این باره می‌گوید: انواع جنگ‌های میکروبی فراگیر بر ضد سرخپوستان آمریکا در چهار قرن گذشته را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار دادم. در پی این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدم که سفیدپوستان اروپایی برای نسل کشی سرخپوستان ۹۷ نوع وبای مرگبار به کار بردند که عبارتند از ۴۱ نوع آبله، ۴ نوع طاعون، ۱۷ نوع سرخچه، ۱۰ نوع آنفلوانزا و ۲۵ نوع سل و دیفتری و وبا.

هرکدام از وبا‌های یاد شده از نظر این نویسنده آمریکایی اثر ویرانگری بر سرخپوستان درپی داشته است که بخش وسیعی از سرزمین‌های فلوریدا درجنوب شرقی تا اورگون درشمال غربی را در برگرفته است. نکته تکان دهنده دیگر این است که برخی اقوام سرخپوست پیش از دیدن چهره سفیدپوستان به وسیله وبا‌های یاد شده از بین رفتند.

بمباران بیولوژیک هیروشیما و ناکازاکی

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی که به ترتیب در تاریخ‌های ۶ و ۹ اوت ۱۹۴۵ در جریان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت آمریکا علیه امپراتوری ژاپن رخ داد از معروف‌ترین نمود‌های استفاده از سلاح‌های بیولوژیک توسط آمریکایی‌ها علیه غیرنظامیان یک منطقه است.

شدت این حملات به قدری بود که تا سال‌ها بر ژنتیک افرادی که از این ماجرا جان سالم به در برده بودند، تاثیرات منفی گذاشته بود و نسل‌های بعد دچار انواع بیماری و مشکلات ژنتیکی بودند.

هنگامی که این بمب‌ها افتادند، هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب ۳۱۰ هزار و۲۵۰ هزار جمعیت داشتند. حدود ۹۰ هزار الی ۱۴۰ هزار نفر در هیروشیما و ۶۰  هزار الی ۸۰ هزار نفر در ناکازاکی فورا یا ۲ تا ۴ ماه بعد از بمباران فوت کردند که به علت ویران شدن خانه‌ها در اثر موج انفجار، تشعشع گرمایی، آتش و اشعه‌های ناشی از بمب اتمی بود.

کرونا ویروس ، طبیعی یا ساخته دست بشر ؟

بررسی طولانی مدت بازماندگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نشان داد تشعشات زیاد بمب اتمی باعث افزایش سرطان در این افراد شده است. از ۱۷ نوع سرطان موجود، بازماندگان بمباران اتمی مبتلا به ۱۶ نوع آن شده بودند. ولی در مقادیر کمتر تشعشات، خطر سرطان ثابت نشد.

بررسی ۱۶۰۰ کودکی که طی بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، در رحم مادر باردار خود بودند و در دوران جنینی تحت تاثیر اشعه‌های اتمی قرار گرفته بودند نشان داد که ۳۰ تا از آن‌ها دچار عقب افتادگی ذهنی شدید شده بودند. تا هفته هفتم بارداری اشعه‌ها تاثیری بر روی رشد ذهنی نداشتند. بین هفته هشتم تا پانزدهم بارداری احتمال ابتلا به عقب افتادگی ذهنی بسیار زیاد بود.

استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی در ویتنام

تخلیه ۲۰ میلیون گالن ماده شیمیایی توسط ارتش آمریکا بر سر مردم ویتنام در سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۱ از دیگر حملات بیولوژیکی بود که نیرو‌های آمریکایی علیه مردم بی گناه ویتنام انجام دادند و در جریان آن ارتش آمریکا بیش از ۲۰ میلیون گالن ماده شیمیایی شامل عاملی نارنجی رنگ و بسیار سمی را بر روی جنگل‌ها و مزارع این کشور و برخی کشور‌های همسایه آن بصورت اسپری پخش کرد. بر اثر این اقدام تمامی ذخایر غذایی ویتنام نابود و اکولوژی این کشور نیز بطور کامل تخریب شد. همچنین صد‌ها هزار شهروند بی گناه نیز جان خود را از دست دادند.

کرونا ویروس ، طبیعی یا ساخته دست بشر ؟

بر اساس گزارش دولت ویتنام در اثر یک دهه حملات شیمیایی آمریکا در این کشور بیش از ۴۰۰ هزار شهروند ویتنامی کشته یا معلول شدند، ۵۰۰ هزار نوزاد با نقایص مادرزادی بدنیا آمده اند و بیش از دو میلیون تن نیز از سرطان یا سایر بیماری‌های سخت ناشی از استنشاق مواد شیمیایی رنج می‌برند. در سال ۲۰۱۲، صلیب سرخ اعلام کرد یک میلیون ویتنامی دارای ناتوانی‌ها یا بیماری‌های ناشی از عامل پرتقالی (یکی از انواع مواد شیمیایی) می‌باشند.

آزمایش سلاح بیولوژیک بر روی سیاهپوستان فقیر سنت لوییس

آمریکایی‌ها حتی مردم خود هم رحم نمی‌کنند و آن‌ها را هم وسیله رسیدن به اهداف خود قرار می‌دهند.

در اوایل دهه ۱۹۵۰، ارتش آمریکا موتور‌هایی را بر روی پشت بام منازل شهر " سنت لوئیس " که غالبا افراد سیاهپوست و فقیر بودند، نصب کرد که گاز‌هایی را در هوا پخش می‌کرد. بیش از ۷۰ درصد ساکنان این شهر کودکان زیر ۱۲ سال بودند. دولت آمریکا به ساکنین مناطق این شهر اعلام کرد که این موتور‌ها و موادی که از آن‌ها متصاعد می‌شود به منظور ایجاد پرده دودی در راستای محافظت از شهر در برابر حملات روسیه است، اما در حقیقت این موتور‌ها حجم گسترده‌ای از ریزپودر‌های حاوی " روی سولفید کادمیوم " رادر هوای مورد تنفس مردم این شهر پمپاژ می‌کرد.

دولت آمریکا در ابتدا پذیرفت که یکی از عناصر درجه دو شیمیایی در این پودر منتشر شده وجود دارد، اما اینکه این ماده رادیواکتیو بوده یا نه، بطور محرمانه و سری باقی ماند. البته این موضوع بدون اعلام واشنگتن نیز بخوبی اثبات گردید، زیرا تعداد زیادی از ساکنین این مناطق در سال‌های بعد به انواع سرطان‌های حاد و پیشرفته مبتلا شدند.

"دوریس اسپاتز" یکی از افرادی است که در سال ۱۹۵۵ در یکی از ساختمان‌های نظامی در سنت لوئیس که در ۱۹۵۳ و ۱۹۵۴ مملو از گاز شیمیایی دولت شده بود، بدنیا آمده است. پدر وی در همان سال بر اثر سرطان درگذشت. به گفته وی، مرگ چهار خواهر و برادر خود را بر اثر سرطان به چشم دیده است و هم اکنون نیز خود با سرطان زندگی می‌کند.

دست ساز بودن کرونا ویروس از نظر علمی چقدر محتمل است؟

پرفسور علی کرمی، متخصص بیوتکنولوژی (زیست فناوری) پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک در خصوص احتمال نقش داشتن آمریکایی‌ها در ساخت و انتشار ویروس کرونا گفت: نمی‌توان به طور قطع در این خصوص نظر داد، اما یکی از موضوعاتی که فرضیه دست ساز بودن ویروس کرونا را قوت می‌بخشد، ترکیب جدید این ویروس است؛ پس از بررسی های علمی برخی دانشمندان داخلی و خارجی دریافته اند که این ویروس ترکیبی نوساز داشته و تفاوت‌هایی از نظر ساختار با نمونه‌های مشابه قبل خود دارد.

حقیقت ویروس کرونا چیست؟ / آیا کرونا را آمریکایی‌ها به وجود آورده اند؟

اخیرا نیز کلیپی از نشست کنگره آمریکا در چند هفته گذشته منتشر شده است که درباره نحوه برخورد آمریکایی‌ها با ویروس کرونا بوده و جنجال زیادی به راه انداخته است. در این ویدئو که روزنامه خلق آن را منتشر کرد، از دیوید ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا درباره اینکه آیا مرگ‌های ناشی از آنفولانزا می‌تواند ناشی از کووید ۱۹ باشد یا نه، سوال شده و ردفیلد پاسخ می‌دهد: «برخی از موارد به همین شکل در آمریکا درمان شده اند.» پاسخ ردفیلد به اندازه‌ای مبهم بود که بتواند به تئوری توطئه که در هفته‌های اخیر در چین مورد توجه قرار گرفته، دامن بزند، این که منشأکروناویروس در چین نبود و بلکه منشأ اصلی آن آمریکا بوده است.

به دنبال این جواب مبهم رد فیلد، یک تحلیلگر ارشد اخیرا به روزنامه گاردین گفته آمریکا در نهایت این را پذیرفته که در میان افرادی که پیشتر جان باخته بودند، مواردی از کروناویروس نیز وجود داشت. منشاء اصلی کروناویروس آمریکا بود. آمریکا به جهانیان و بخصوص به چین یک عذرخواهی بدهکار است.

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم نیز آمریکا را به انتشار ویروس کرونا در جهان و در اختیار داشتن واکسن آن متهم کرد.

او گفت: بعید نیست آمریکا این ویروس را تولید کرده باشد و به چین فرستاده باشد تا اقتصاد چین را نابود کند. رشد اقتصادی چین الان به کمتر از ۳ درصد کاهش یافته است که پیش از این ۷ درصد بود. اقتصاد چین به شکل اساسی نابود شد. صادرات چین به شدت کاهش یافته است و همه این‌ها زیر سر آمریکاست، اما صادرات آمریکا و اقتصادش سر جای خودش است و بیکاری‌اش کاهش یافته است.

سردبیر روزنامه رای الیوم در ادامه به احتمال مبتلاش شدن ترامپ به کرونا اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر آن است که ترامپ با وزیر ارتباطات برزیل که بعدا نتیجه کرونایش مثبت شد دست داده بود اما نتیجه آزمایش خودش منفی اعلام شد ، این در حالی است که ترامپ حتی خود را قرنطینه نکرد، چون واکسنش را دارد و از این ویروس در امان است.

نخست وزیر کانادا اعلام کرد خودش و همسرش مبتلا شده‌اند و خودشان را قرنطینه کرده‌اند تا مردم کانادا مبتلا نشوند. چرا ترامپ خودش را قرنطینه نکرد؟ این نظریه، سئوالات زیادی را مطرح می‌کند؟ آیا ترامپ سوپرمن است و کرونا با او کاری ندارد؟!

او همچنین اعلام کرد: بوریس جانسون نخست، وزیر انگلیس، و از نزدیک‌ترین هم‌پیمانان ترامپ در بیانیه‌ای رسمی خطاب به ملت انگلیس گفت «مسئله بسیار خطرناک است و امکان دارد ۱۰ یا ۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند و ما ممکن است بسیاری از عزیزانمان را به دلیل این بیماری را از دست بدهیم». این سخن بسیار خطرناکی است چرا؟ چون اطلاعاتی دارد. انگلیس در همه جنگ‌های آمریکا شریک است. انگلیس اگر جنگ بیولوژیک در میان باشد در این جنگ شریک است همچنان که در جنگ عراق و جنگ سوریه نیز شریک است. این موضوع بسیار خطرناکی است و ویروس کرونا باعث نگرانی است. سقوط بورس‌ها به این شکل، خطرناک است.

با وجود تمام فرضیات و نظریات موجود، همچنان برخی محققان و تحلیلگران معتقدند آمریکا به منظور رفع اتهام از خود، این ویروس را به صورت کنترل شده در کشور خود منتشر کرده است تا خود را از این اتهامات مبرا کند.

گزارش از امیرمحمد غفاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
من تویه خبری خوندم کارچین نبوده کارآمریکابوده طرف آمریکایی خودش اعتراف کرده
Iran (Islamic Republic of)
فتحی
۲۱:۰۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
لطفا این مطلب رو تو اینترنت سرچ کنید:
افتتاحیه ی ویروس کرونا در المپیک 2012 لندن
بعد کاملا متوجه دست های پشت پرده ( لژهای فراماسونری) میشین.
خدایا از شر شیاطین انسی به تو پناه میبریم.
اللهم عجل لولیک الفرج
Germany
سوسن
۱۹:۴۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام علیک انشالله کرونا همون نشون باش ک امام صادق اشاره کرد بود مرگ سفید ک قبل ظهور امام زمان رخ میده من امیدم ب اینه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۴:۳۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ای داد بیداد ۴ شهریور و ما هنوز درگیر کرونا
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
بابا واکسنش بسازیین دیگه خسته شدییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
باید از اینجا شک کنید که ویروس ساخته دست بشراست که هر روز از خود بیماریهای جدیدی نمایان میکند یکی سکته میکند یکی نمیتونه نفس بکشه خفه میشه یکی ریه ش سفید میشه ودهها بیماری که همراه کروناست خداوند به همه انسانهای بی گناه کمک کنه این مشکل از روی کره زمین برداشته بشه پشت این بیماری خیلی اهداف وجود دارد که زمان بگذرد همه متوجه میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۹
متاسفانه افرادی در جامعه وجود دارند که کرونا را جدی نمی گیرند و جان خودشان و خانواده و دیگر افراد را با سهل انگاری خودشان به خطر می اندازند ما باید عادت کنیم که با وجود این بیماری به زندگی خودمان ادامه دهیم و روش زندگی خودمان را سازگار کنیم اما برای برخیها این کار سخت است و عادت ندارند اما چاره ای نیست باید با همدیگر متحد باشیم و مواظب همدیگر باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
ویروس کرونا مثل دو لبه شمشیر است یک طرف ان به مرگ ختم می شود و طرف دیگر ان به فقر منتهی می شود برای کنترل بیماری فعالیتهای شغلی را محدود می کنی از خطر مرگ رها می شوی ولی به بلای فقر دچار می شوی به دنبال شغل و درامد می روی از فقر رها می شوی ولی با خطر مرگ روبرو می شوی با رعایت بهداشت می توان تا حدودی پیشگیری کرد اما همه باید رعایت کنند و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر دست سازه واقعا سازنده انسان نیست بلکه یک حیوان وحشیه
Iran (Islamic Republic of)
keyvan
۲۰:۰۶ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بله متاسفانه انسان مغرور و سرکش...

كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى.
حقا كه انسان سركشى مى ‏كند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اگر کسی توسط گاز شیمیایی مثلا عامل اعصاب کشته شود مشخص است که انسان در این قتل دست داشته است چون این ماده شیمیایی در طبیعت وجود ندارد و فقط توسط بشر در ازمایشگاههای پیشرفته تولید می شود اما اگر کسی در اثر نیش زنبور کشته شود ذهن همه به این موضوع معطوف می شود که این یک اتفاق طبیعی بوده است مگر اینکه مشخص شود که این زنبور دچار تغییرات ژنتیکی شده است تا بتواند سم مهلکی تولید کند ویروسها موجوداتی هستند که تا به امروز برخیها انها را زنده و برخی شبه زنده می دانند هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بتوان فهمید ژنوم ویروس طبیعی یا دستکاری شده است حتی نمی توان به طور قطع گفت که یک ویروس طبیعی توسط بشر منتشر نشده است امکان دارد یک ویروس کاملا طبیعی توسط بشر منتشر شود مثلا افرادی به صورت عمدی حیواناتی را الوده به ویروس طبیعی کنند و به مکانی بفرستند که توسط انسان تغذیه می شوند مثلا خیلی پیچیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
من نمی توانم به طور قطع طبیعی یا ساختگی بودن کرونا را بدانم حرفها در این مورد زیاد و متفاوت است اما رفتار کشورها را در برابر کرونا می بینیم امریکا که به کشور خودش و کشورهای دیگر رحم نمی کند و منافقین هم کارشان دروغگویی و اتهام زنی بی دلیل است و چین هم با کرونا مقابله کرده است اما منشا واقعی کرونا را پیدا نکرده است و رفتارش مشکوک است و ایران هم شجاعانه در مقابل کرونا و تحریمهای ظالمانه امریکا ایستادگی می کند و پرستاران ایرانی هم انگار سربازانی هستند که در خط مقدم با دشمن نامرئی می جنگند و ملت ایران هم قدر شناس فداکاری پرستاران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۰۵:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
عزیزان این ویروس نه کار چین بوده نه کار امریکا این ویروس یک ویروس کاملا طبیعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشنا
۱۶:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویروس کرونا طبیعی است و از جهش طبیعی ویروس انفلوانزا بوجود امده است اگر ساختگی بود نمی توانست همه کشورهای جهان را غافلگیر کند کشور سازنده باید اماده بود و واکسنش را داشت اما ندارند امریکا و چین و ایران و اروپا و ... همه اسیب دیدند هیچ کشوری سود نکرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس کوچه ها
۱۱:۴۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی کدوم شهر، کدوم استان کدوم کشور اینو ساخته؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۲۰:۰۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
همون جا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام..صبر کن ..چای داق نخور..
ارامش خدا بحت میده..
صبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
انسانها نمی توانند همه ژنوم یک ویروس را خودشان بسازند بلکه می توانند یک ویروس را تکثیر کنند یا می توانند با مهندسی ژنتیک تغییراتی را در ژنوم ویروس ایجاد کنند مثلا ژنی را از ویروس ایدز بگیرند و ان را در مکان خاصی در ویروس انفلوانزا قرار دهند و ان هم مراحل پیشرفته ای دارد و کار هر کسی نیست ویروس جدید می تواند ترکیبی از چند ویروس باشد و به اصطلاح جهش یافته باشد اگر میزبانهای ویروس مشخص باشند نشان می دهد که ویروس طبیعی جهش یافته است وگرنه احتمال دست داشتن انسان در این جهش ویروسی بیشتر می شود هنوز مشخص نشده است که ویروس کرونای جدید کاملا طبیعی است یا جهش یافته دست بشر ؟
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۳:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
لطفا در نوشتن مقاله دقت کنید در مورد کشور ویتنام عنوان نوشته به حمله بیولوژیک اشاره دارد اما دقت نگردید که بیولوژیک یعنی عامل زنده یعنی باکتری , قارچ و ویروسها . اما در کشور ویتنام از عامل نارنجی که یک ماده شیمیایی بسیار سمی و خطرناک است استفاده شده است پس عامل حمله بیولوژیک نیست در مورد ژاپن هم مواد رادیو اکتیو از مواد بیولوژیک نیستند متاسفانه اشتباهات دیگری هم دیده می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۵:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اگر افرادی یک ویروس طبیعی را در آزمایشگاه تکثیر کنند و ان را به صورت عمدی پخش کنند ایا این ویروس طبیعی است یا ساختگی ؟ این ویروس طبیعی است یعنی دارای ژنوم طبیعی است اما شیوع این ویروس توسط بشر و به صورت غیر طبیعی و به عنوان سلاح بیولوژیک صورت گرفته است در بیشتر مواقعی که دولت امریکا متهم به جنگ بیولوژیک بوده است بیماری یک بیماری طبیعی بوده است و نحوه انتشار ان غیر طبیعی بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سوال اصلی فقط پنهان کاری دولت های جهان است یک ویروسی درعرض یکماه کل جهان الوده کنه این ویروس نیست بلکه موجودی هوشمند میشه تلقی کرد کودکان بیماری خفیف میگیرند دقیقا جامعه هدف ویروس میشناسه یاد اون تیزری افتادم که معماره باداماد ونوه ش رفتن سر ساختمان گفتن کلاه ایمنی بزارید معمار گفت ما معمار جماعت هیچ اتفاقی برامون نمی افته بعد نوه گفت مگه اجر میفهمه کی معماره کی کارگر. حالا بااین مصداق نتیجه میگیریم ویروس ساختگی هست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۲۷ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
در این مقاله سلاح های شیمایی و رادیو اکتیو هم در رده سلاح های بیولوژیک دسته بندی شده که کاملا اشتباه است. در ادبیات ارتش های جهان ، برخی از جنگ افزار را به عنوان سلاح های غیر متعارف درسته بندی می شود که به علامت اختصاری ش. م. ر (شیمیایی ، میکروبی ورادیو اکتیو) نامیده می شوند .نویسنده محترم باید در یاداشت های بعدی به مسایل دقت نماید تا نوشته هایش قابل اعتماد باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
این ویروس ساخت دست هیچ کسی نیست فقط خدا میداند از کجا آمده وبه کجا ختم میشود خداوند بزرگ بلند مرتبه میباشد
Iran (Islamic Republic of)
شیرزاد
۲۰:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
شک نه کارخودخودامریکا
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
تا به حال بشر موفق به ساخت ویروس نشده است.. توهم توطعه را پایان دهید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۳:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا هرچی ظالم وستمگر وکافر هس نسلشو از رو زمین برداره وخودشون هر چه زودتر به دام بیفتن و رسوابشن اینا انسان هستن آیا شایدم جیوون البته دلم نمیاد حیونم عاطفش از این سنگدلابیشتره مرگ برآمریکا واسراییل وآل سعود اگرم چین مقصره خدا نابودشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۰۱:۱۵ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
حقیقت;فرزند زمان است
شاید سال ها طول بکشه تا حقیقت این ماجرا مشخص بشه
من جدا ازاینکه این ویروس ساخته ی بشره یانه بیشتر به قدرت خدا پی بردم
امیدوارم خدا به آدم های ناسپاسش دوباره نگاه کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۵۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
چرا ما نباید قبل از مردن ایرانیان با ویروسی بجنگ امریکا و اروپا برویم اگر کسی در ایرا بگوید نه بدانید خودش در امان است
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۰۱:۱۲ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام قربان ، هدف ویروس مثل بمب اتم فرد خاصی نیست بلکه یک جمعیتی را هدف قرار میدهد و مطمئنا مردم عادی را در گیر خواهد کرد و ما مسلمانیم و اسلام اجازه چنین قتل عامی را به ما نداده و به شدت با آن مخالف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
البته این نظر شخصی من هست شاید اشتباه کنم ولی وقتی دولت اول قم رو قرنطینه نکرد و اجازه پخش شدن ویروس رو داد حتی جلوی مسافرتها رو هم نگرفت این ایده به ذهنم میرسه که واسه رفع تحریم جلوی تکثیر ویروس رو دولت نکرفت تا بتونن شکست خودشون تو مجلس رو با برداشتن تحریپ ها تو ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جبران کنن واقعا سیاست کثیفه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
هنوز قاطعانه نمیشه گفت این ویروس دست ساز بشر است یا منشا این ویروس از خفاش گرفته انتقال یافته به انسان هنوز هم به این مسئله پی نبردیم که هزاران سال است که خفاش و ما ر می خورند پس چرا این همه سال کرونا نگرفتند این هم جای سوال است هنوز هم نمیشه گفت چین و امریکا را عامل اصلی ویروس کرونا هستند چون مسله روشن نشده
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۲:۲۵ ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
سوال دیگه من اینه که چرا اونا می پزن سوپ خفاشرو چطور تو اون دما ویروس زنده مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
صد در صد ساخته دست بشره البته نه اينكه تو آزمايشگاه بسازن بلكه با خوردن حيووناي حرام گوشت و مكروه گوشت
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۵:۵۸ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
به نظر بنده هم میتونه کار آمریکا باشه به دلیل این که آمریکایی ها چندسال قبل فیلمی به نام «شیوع»ساختندکه تمام جزئیات این فیلم نشون میده که اینها توی اون سالها میدونستن که قراره چندسال بعد روی کره زمین ی همچین اتفاقی بیفته به نظر شما این چطور ممکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
ساخت دست آمریکای جنایتکار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
امریکا چیزی به عنوان انسانیت در محاسباتش گنجانده نشده است. پس هر اقدامی توسط چنین موجودات نامردی محتمل است
Germany
دهاتی
۰۸:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
با توجه به مطالب فوق ، ویروس کرونا قطعا دست ساز و کار آمریکا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا
Spain
پژمان تورک بیله سوار
۰۵:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
چه آمریکا و رهبرانش چه کشورهای دیگه با رهبراش ...
همگی مگه قراره بیشتر از شصت یاهفتاد سال عمر کنیم ؟؟؟!! اینهمه جنایتهای ضدبشری میکنند که تمام دنیا را بخاطر یک کشور ( چین ) آلوده به ویروس کنند که به کجابرسن؟؟تقصیر اطفال و دکترها و پرستارها و پیرمرد و پیرزنهای معصوم چیه واقعا؟
اگه بنده به شخصه قرار باشه باچنین روشهایی با گرسنگی و گدایی مبارزه کنم تا به عاقبت بخیری برسم کارتن خوابی را ترجیح میدهم . امیدوارم متوجه منظورم شده باشید .
Germany
عقل
۰۲:۳۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
من هر از گاهی به سایت طنزتون سر میزنم یکم بخندم
با کمال احترام ،
بنده تحصیل کرده دکتری همین رشته ام،مختصرا بگم، در حال حاضر اون تعداد آنزیم ها و فرایندهای دستکاری ژنتیک مشخصه و استفاده از اونها به شدت سخت و محدوده، ینی شما تا به حد کمی میتونی دستکاری ژنتیکی کنی، همچنین مشخصه که چه توالی هایی رو میشه دستکاری کرد و نتیجه اونها چی میشه، در نتیجه دستکاری ژنتیکی به راحتی با یک آزمایش توالی ژنوم که برای ویروس بسیار راحت هستش و تو ایرانم میشه در چندساعت انجام داد، قابل شناسایی و اثبات، این از جنبه علمیش
ولی نظر من به عنوان یک شهروند
اینهم مثل همون تئوری های توطئه و دشمن سازی که در کشورهای جهان سوم و کمونیستی وجود داره هستش تا بتونن همه کاستی هارو گردن دشمن فرضی شون بندازن
امیدوارم ادمین این خبرگزاری پرسانسور و دروغ، هنوز اندکی شرف داشته باشه که این پیامو ثبت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
داش دكي اولا يعني نه يني دومن از نوشتت پيداس سوادت در حد فوق ديپلمه بيشتر مطالعه كن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
با کمال احترام از کجا بدونیم شما برا امریکا و اروپا کار نمی کنید پرفسور الکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
کارخود چینه مگه میشه توکشوری با این جمعیت متراکم و این حجم از رفت و آمد این ویروس رو کنترل کرد یا درمانش رو دارن به دیگران نمیدن یاکارخودشونه و تلفات اولیه شونم دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
اخر سر معلوم میشه و تاوانشو بد جور پس میده مطمعن باشین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
کی تا حالا تاوان داده که این بده مگه بمب اتم تاوان دادن ریختن سر مردم نه ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۱:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
درمان کرونا را تو مار یا زهر مار بیابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا دشمن شماره یک ایرانه .اونها با ترور سردار اوج وقاحت شون رو ب ما نشون دادند .درود بر عزیز دلم حاج قاسم❤❤❤❤درود بر مردان غیرتمند وطنم ک جنس محبت و وفاداری ،ولایت مداری،دشمن ستیزی ویتیم نوازی شان مث حاج قاسم هست و خدا خوار و ذلیل کنه دشمنان ایران وایرانی ب خصوص تروریستهای جنتلمن فرودگاه بغداد.
Iran (Islamic Republic of)
صمد.ج.ب ازتبریز
۰۰:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
خدایا هر کی نقشه با تدبیری کشید عاقبت ای پروردگار ، بهترین وماهر ترین نقشه کش ها تویی.واز درگاهت می خواهم مصیبت را برسر خودشان واژگون کن .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۰۰:۰۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
کار چینه اینجا هرچی میشه میگین کار امریکاس .ایرانش که کار دولته اگه پرواز های چین کنسل و قم قرنطینه میشد این همه دردسر درست نمیکردید برای مردم . آمریکا خودش تموم شرکتاش تعطیل شده بعد میگین کار آمریکاس .کار دولته که کارمندا رو تعطیل نمیکنه تا برن سر کار پخشش کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
هر کسی یچیزی میگه!!!الان تازگیا میگن ویروس کار چین بوده چون نفتی ک چین بزرگترین خریدارش بوده و قبل از این بیماری بشکه ای ۷۰ دلار بوده الان شده ۲۰ دلار و بعد خود چینم شده بزرگترین تولید کننده ماسک !!!ماسکی ک این روزها خیلی خریدار تو دنیا داره!!!البته اینم بگن چینی ها تا الان سابقه چنین کارهایی رو نداشتن ولی غربی ها داشتن...الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
جنگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا فقط اسم آمریکا و چین مطرحه
باید به روسیه و اسرائیل هم یه گوشه چشمی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چین با جمعیت 1.5میلیاردی تلفات چندهزار نفری یه چشم نمیاد
اما اروپا وایران خیلی زیاده
امریکا چند نفری هم مردن به جهنم چون هم داروشو دارن هم واکسنشو دارن فقط نمیتونن
ولی براساس قوانین بهداشتی نمیتونن یوهویی اعلام کنن گندش درمیاد مجبورن چندماهی مردم دنیارو سرگرم کنن
خلاصه امریکا یعنی قاتلین بالفطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما مرگ مردم بیگناه را چه ایرانی باشه چه امریکایی چه اروپایی را خیلی راحت میگی به جهنم؟ این حکومتها هستند که در طول تاریخ بخاطر منافعشون با شیطنتهاشون دنیا را برای مردم عادی جهنم کردن برای داشتن قدرت و تقسیم جهان دست به هر توطئه ای میزنن چرا مردم امریکا را میگی به جهنم به دولتش هرچی میخوای بگو اما خوبه یکی بگه به جهنم چند نفری توی ایران مردن؟ همه ما عزیانی داریم و عزیز کسی هستیم.بعد هم اگر واکسنش بود مطمئنا الان برای منفعت مالی که داشت پخش شده بود در سطح جهان،بعدم بیشترین کشته ها را امریکا داشته بنابراین بهتره کمتر به مرگ انسانهای بیگناه بگیم به جهنم که مردن!به دولتها هرچی دلت میخواد بگو که لایقش هستند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
الان قاره اروپا شده مرکز بیماری کرونا وجالبتراینکه المان وانگلیس وفرانسه اولش زیاد اهمیت ندادن زمانی که ایتالیا واسپانیا ازچین جلوزدن برای اینکه گندش درنیاد یه چیزهایی گفتن
اروپا قاره ی پیری هست بیشتر اونهایی که میمیرن مسن هستن بودجه زیادی تحمیل میکنه به دولتهاش این ویروس داره بی سروصدا اروپای پیر وتصفیه میکنه خلاصه اروپا داره پوست میندازه وقتی اخبار و میبینی وپازل ها رو کنارهم میچینی متوجه میشی که اطلاع داشتن چین هم همینطور وفقط ایران این وسط اقتصاد بیمارش بیشترضربه خورد
Bulgaria
محمد احمدی
۱۹:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اگر انتشار ویروس کرونا کار سیاستمداران و حاکمان ایالات متحده آمریکا و اسرائیل باشد این اقدام به دنیا نشان می دهد که آنها کثیف ترین و آشغال ترین انسان های روی زمین هستند و در واقع آنها حیوان هستند و نه انسان و ضد بشریت هستند که حتی حیوان ها هم گاهی نسبت به هم نوع دوستی دارند ولی آنها منفورترین و آشغال ترین و کثیف ترین خوک های روی زمین هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مطمئن باش دد تر از حیوانات همین بشره که بخاطر بقای خودش در طول تاریج کشته و میکشد .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
لعنت برامریکا لعنت برال سعود درود بررزمندکان سلامت ایران
United States of America
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
1-پایگاههای شیطان بزرگ در سراسر جهان چه غلطی می کنند؟
2- اون کشوری که ارتش آنها در ووهان چین مسابقه دادند و هیچ یک از گروههاش برنده نشد. یعنی شیطان بزرگ!! چه نقشی دارد؟
3-چرا ترمپت(بوق بزرگ) ماسک نزد و همه جا رفت؟
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ضعیفا و پیرا و ناتوانها از بین میرن
آمریکا وانگلیس واسرائیل و ایران ال سعود و همه جای دنیا فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۱۷:۳۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بشر هرگز نمیتونه ویروس بسازه حتی یک قرن دیگه
اما بخوبی میتونه دستکاری کنه مثل همین کرونا
ولی موج اول کنترل میشه موج دوم دو سوم دنیا میمیره
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چینی ها با خوردن تمام اشغال ها اعم از حیوانی و دریایی در ارسال ویروس از حیوان به انسان مسولند کرونا از شهر وهان ، طاعون سیاه از شهر وهان، تمام اینها از چین بلند می شوند باید اسمش را ویروس چینی گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
چینی ها هزاران ساله که اینها رو میخورن . این ویروس ساخته بشر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
100 ساله دارن خفاش می خورن چرا الان اومده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
خب این آشغال ها رو سالیان سال دارن میخورن چرا آلان این ویروس فعال شده ؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
اونایی که میگن صد ساله دارن میخورن چرا اون موقع شایع نشد، صد سال پیش ما صنعت هوایی و حمل و نقل سریع آنچنانی نداشتیم که در اوج شیوع، بار و مسافر حمل کنه. یکم مطالعه کنین منشا طاعون هم از چین و با حمله مغولها به دنیا کشیده شد. اینقدر سنگ چین رو به سینه نزنین.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۶:۰۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
فقط وفقط مرگ بر آمریکا، دشمن بشریت ،
Iran (Islamic Republic of)
عیس
۱۶:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
کرونا ساخته امریکاست
مرگ بر امریکا
مرگ بر انسان هایی که وطن خودشون را ول کردنند رفتن کشور دشمن
France
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا شفا بده . پیش از همه و بیش از همه نویسنده متن را. البته اینقد دشمن دشمن میشه تو مملکت حق داری همچین فکر کنی .هر چی بشه هر کار بشه کار دشمن بوده و آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
شهید بهنام
۱۵:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
دولتی که سرمد کل جنایتهای عالم است مردم چین وایران واروپا براش فرقی نمی کنه زمستان میره رو سیاهش برا جنایتکران باقی می مونه
United States of America
رضا
۱۵:۰۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اگه این ویروس ساخت طبیعته
امیدوارم زودتر با یاری حدا زودتر درمانش پیدا شه
ولی اگه ساخته دست بشره و جنبه سیاسی و اقتصادی داره
امیدوارم خدا نفس کسایی که نفس مردمو ازشون میگیرن
بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الهی آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
قدرت پزشکی و توان پدافند بیولوژیک باید بقدری باشه که دشمن هیچ غلطی نتواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
صمد.ج.ب ازتبریز
۰۰:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
این جمله یادتان باشد که همیشه دزد وسارق یک پله از پلیس جلوتر است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا را شکر آمریکا هست و گر نه ما ضعف ها و بی عرضگی های خود را به کی باید نسبت می دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
همون سازندگان ویروس هم ضعیفترند چشمانت را باز کن و عقل ناقصت را بکار بینداز و چوب پنبه ها را از گوشت بیرون بیاور .آنموقعی میفهمی که تعداد کشته ها و قحطی در کشور خودشان بیشتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
غرب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی الان به نظرت کل دنیا بی عرضن؟چون همه دنیا الان گرفتارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
بي عرضگي نيست . حالا تو اين شرايط به مردم ميگن از خونه بيرون نريد ملت انگار اولين باره عيد اومده ميريزن تو خيابونا .
وقتي خودمون هم به فكر خودمون نيستيم چطور انتظار داريم مسئولا بفكرمون باشن ؟
قشنگ تو اين شرايط معلوم شد كه مردم از مسئولين بي عار ترن چون از سلامتي و جون خود ادم مهم تر هست ؟؟؟؟
در ضمن اين موضوع كه اين ويروس ساختگي هست توسط بسياري از مقامات و سياستمداران دنيا تاييد شده نيازي نيست ما گردن كسي بندازيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم تو خودت یه خیانت کاری
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
از این قوم یهود که الان حکومت آمریکا را درچنگال خود دارند و هر چند وقتی مظلوم نمایی قتل عام وکوره های آدم سوزی هیتلر را در فیلم های سینمایی وغیره عنوان میکنند در طول تاریخ جز نکبت بدبختی برای بشریت چیزی نداشتند آمریکا می‌توانست نگذارد هیتلر بقدرت برسد اما حتی از هیتلر قبل از جنگ جهانی دوم دفاع وحمایت میکرد تا سه سال بعدش وارد جنگ شد چون موقع امتحان سلاحها و بمب اتم وغیره بود اما در این دوره زمانه با آمدن منفورترین انسان بعنوان رییس جمهور امریکا ترامپ جنگ تجاری را با دنیا شروع کرد از اروپا تا آسیا اما چون زورش به چین نمی رسید بهترین گزینه آن ویروس کرونا 19بود و چون ایران حاظرنشد حتی جواب سلامش رابدهد بعد نوبت فرستادن ویروس ازطریق چین بوسیله بازرگانان و جهانگردان و دیگر ایرانیان و حتی جهانگردان چینی به ایران شد چون هنوز ویروس را دنیا بخوبی نمی‌شناخت وارداکثر کشورهاشد اما آمریکا چاهی را برای دیگران کنده بود خودش هم درون آن افتاد و ناگفته نماند آمریکا قادر به ساخت بدترین نوع ویروس یا مواد شیمیایی دردنیا است اما چون رییس جمهورهای قبلی امریکا کمی وجدان اخلاقی داشتندرعایت کردند اما ترامپ نه وجدان دارد نه محبت حتی نسبت به خانواده اش پس ازاو هرکاری برمی آید
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مطالب شما رو كامل خوندم و صددرصد درست بود
اما نتيجه :
امريكا كه انقد قدرت دارد. و بقول شما انقد در همه جا مخصوصا در كشوري مثل چين ميتونه نفوذ كنه! چرا مردم رو ميخوايد بفرستيد به جنگ امريكا! چرا زن و بچه ما بايد فداي جنگ با امريكا بشه!
شما خودتون و خانواده محترم خودتون برويد به جنگ امريكا !
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۵۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
15:28 شما مرز های وطن فروشی،بی غیرتی رو با این حرفت جابجا کردی و در زمره ی خیانتکاران به خون شهدا هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
۱۵و۲۸ ... این کشور که بقیه خون دلش را میخورند و شهید میدهند... ما خودمان دست و پای آمریکا را خواهیم شکاند.
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۴:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
هرچند دولت آمریکا دولتی منفعت طلب و خبیث هست ولیکن در این مورد خاص نقشی نداشته است و این عذاب الهی هست برای بشری هست که گفت آیا از من نیرومندتر هست ؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که (توجیه نیستی) ..کرونا رو چین تولید کرده ...
France
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
در طول این سالها چندین ویروی توسط چین در دنیا پخش شده است. اینم اخریش بود. برنده این قضیه تنها چین و شرکت های چین هستند. در جنگ تجاری برنده اصلی چین شد نه امریکا.
Iran (Islamic Republic of)
سلام
۱۴:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ما همیشه بر آمریکا پیروز شدیم نظامی عراق رو به جونمون انداختن بهترین تجهیزات جنگی رو ساختیم این بلا رفع میشه ولی مسلما ما در داروسازی واکسن سازی بیوتکنولوژی پیشرفتهای عجیبی خواهیم کرد هربلایی کزتوآیدرحمتیست هرکه را فقری دهی ان دولتیست امیدوارم بودجه پژوهش تو زمینه های پزشکی داروسازی بیوتکنولوژی سوادرسانه ای فناوری اطلاعات و ...بیشتربشه
Japan
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
وقتي شمار مبتلايان در چين به صفر رسيده و كل جهان رو درگيركرده اين امر رو به إثبات ميرسونه كه ساخته چه كشوري هست...
Netherlands
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خودتون هم میدونید که این ویروس نتیجه تکامل طبیعی سارس هست، حالا توی این وضعیت دنبال جنگ روانی هستید که از این اوضاع هم یه چیزی به امریکا ببندید، اشکالی نداره ولی حداقل کمی حرفه ای تر و باورپذیرتر عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
یعنی انقدر ارباب رو دوست داری .... مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ذلیل باشی، خدا بیشتر ذلیلت میکنه
اصلا فرض که این ویروس کار آمریکا نیست، آیا تو موضوع سرخپوستان، ویتنام، بمب اتم به ژاپن، ظلمهای متعدد به ایران و خیلی از کشورهای دیگه، ... ، آیا عملکرد آمریکا درست بوده؟
کسیکه ظلم را تایید کنه، تو اون شریکه حتی اگه در عمل سهیم نبوده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام فرقی ندارد این ویروس ساختگی باشد و یا طبیعی !!! مهم پیشگیری و مقابله با آن مهم است
زلزله سیل طوفان و .... مهم آمادگی می باشد
که کشور آمادگی ندارد معمولا جمعه صبح متوجه می شویم
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۱:۲۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز
با این دشمنی ها و تحریم هایی که امریکا ایجاد کرده کشور چطور می تونه برای مقابله با این بیماری آمادگی کامل داشته باشه. آمریکا با اجرای این تحریم ها و تشدید آنها در وضعیت فعلی، در برابر ملت ایران محکوم به جنایت علیه بشریته و باید در آینده محاکمه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مگه فرقی هم میکنه که دست ساز باشه یا طبیعی؟!
فعلا که دنیارو به تعطیلی کشانده و میکشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
معلومه که فرق داره ما باید تو زمینه ساخت واکسن و غیره قوی بشیم این یه جنگه میفهمی
Japan
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ناشناس ١٤:٢١ مگه كسي جلوتو گرفته خب برو واكسنشو بساز. اين يه جنگه ميفهميييييي خخخخ. اگه جنگه از خونه بيا بيرون يه كاري بكن. نشستي پشت كامپيوتر يا گوشي داد بي داد ميكني!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آنچه مهم است توان پدافندی و دفاعی و بسیج همگانی و فرهنگ عمومی برای جلوگیری از این ویروس و مقابله با جنگهای بیولوژیک است.
همه با هم و به کمک هم به ریشه کنی این ویروس از کشور عزیزمان ایران بزرگ ،بپردازیم و آنرا دست کم نگیریم.
United States of America
کوروش
۱۳:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ماشالله فرزندان ترامپ کم نیستن ریختن سر کامنتهای ملت و همینطور منفی میدن بابا ترامپ خوب ما بد...
Japan
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
فيلترشكن امريكا نزن. فيلترشكن روسي بزن.
France
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ماشالله فرزندان پوتین کمونیست هم کم نیستین و همینجوری ... میگید و هر کم کاری و بی عرضگی و ... را گردن آمریکا و دشمن میندازید
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۷:۰۱ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
آقا کوروش گل گفتی و دقیقا بهشون برخورده. با اوردن اسم بچهای ترامپ چه حمله ایی بشما شد.. واقعا شرم بر وطنفروشان
Netherlands
بچه تهرون
۱۷:۰۵ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
درست گفتی دادا دقیقا حالشونو گرفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اصلا هم ساختگی نیست.
از روسیه چه خبر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
با کیا شدیم هشتاد ملیون،خداااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
از غرب و اربابت آمریکا چه خبر؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ايران
۱۳:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
پروژه كرونا 2020 قراره آمريكا را با اعلام رسمي كشف دارو و واكسن قطعي ناجي جهان معرفي كند و انتخابات بعدي را با رئيس جمهور فعلي با راي بالا برنده كند اقتصاد چين را ضعيف و ايران را پاي مذاكره و فروش دارو و واكسن همه مشكلات كذشته آمريكا را بهبود دهد و تاثير آمريكا را براي نجات به همگان نشان دهد آلماني ها دارو را كشف كردند اما مجاز نيستند آن را از انحصار آمريكا خارج كنند چون برنامه و اهداف اين نيست . راهكار : ايران با تمام قدرت و قوت بايد دارو و واكسن را زودتر بدست آورد و بدون عوايد اقتصادي و تجارت آن را منتشر كند و همه دنيا از دانش پزشكي و دانشمندان ايراني و نگاه خير خواهانه سال نكو را براي دنيا به ارمغان بياورند .
Iran (Islamic Republic of)
ali-imax
۱۹:۱۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۹
پیش بینی خوبی بود.داره اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۳:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حالا چون ایران طرف چینه این حرفا زده میشه
اما
اگه برید نگاه کنید تا حالا فقط حدود 0.006 درصد از جمعیت چین کرونا گرفتن
ولی یه کشوری مثل آمریکا درصد خیلی بیشتری از جمعیتشون به کرونا مبتلا شدن
اگه بحث ضرر باشه الان چین از همه کشورهایی که کرونا گرفتن کمتر ضرر کرده و به نسبت جمعیتشون هم کمترین تلفاتو دادن ...
نمیشه قضاوت کرد کار کی بوده ولی از یه کشور کمونیست امریکا هرچی بگید بر میاد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
درسته آمریکایی ها هم گرفتند ولی یه نگاهی به درصد مرگ و میر بیندازید. در کشورهایی مثل ایران، ایتالیا، اسپانیا خیلی بالاست. در آمریکا خیلی پایین تر از میانگین پیش بینی شده است. در مورد صهیونیستی ها هم خیلی کنه. از اون گذشته هنوز کسی چیزی نگفته فقط خواستن تحقیق کنن اونم با استفاده از یه مرجع معتبر. یه سوالاتی مطروحه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اول مستند بودن اون رو بررسی کنید.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ضعیف و پیرو ناتوان از بین میرن
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۲:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مگر نمی گفتند داروهای ضد ایدز برای درمان کورونا مفید است
همچنین دانشمندان چینی گفته اند آنزیم های سطح ویروس شبیه به کورونا است
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
کی گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چه جوری آمد ایران اصل قضیه اینه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
حالا چه فرقی میکنه که چه جوری اومده باشه آخرش که میومد الان کل دنیا گرفتن مهم اینه که مردم همکاری کنند تا کنترل بشه و ان شاالله شرش از سر همه کم شه
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اصل قضیه اینه که ضعیف و پیرو ناتوان از بین میرن
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بوسیله هواپیمایی ماهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
دوستان لطفا از ترویج تئوری ... تخیلی ساخت ویروس دست بردارید؛ این نوع برخورد با این ماجرا باعث وهن و به سخره کشیده شدن علم بیولوژی است؛ این ویروس از خفاش به پنگولین انتقال یافته از و از پنگولین به انسان. و ساختار آن آر ان ای است. به نظر من، شما این ... رو قانع کنید که تو خیابونا ولو هستند. شاید با این کار بودجه میلیاردی صدا و سیما به یک دردی بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چهار تا مقاله خوندی فکر کردی فیلسوفی چرا بای از قم شروع شه حمله است
Germany
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اگر حمله هم باشه توسط مسئولین بوده که مجوز ورود مسافر در شرایطی که کل دنیا پروازها رو از چین کنسل کرده بودن داده حالا خودت فکر کن که مسئولین عزیزت خواستن از قم شروع بشه
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا باید از قم شروع شه?? اصل قضیه اینه که ضعیف و پیرو ناتوان از بین میرن قم از همه جا بیشتر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
(شما) چطور میگی کار آمریکا نیست آنهم بی دلیل؟؟؟!!!!
چطور تحریم و دشمنیهایش و کشتن و شهیدشدن دانشمندان و سرداران و جوانان مشورت را توسط همین وحشیهای تروریست ندیدی و حالا فرضیه بی گناهی میدهی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
معذرت میخوام ولی خفاش کجا، پنگوئن کجا!
Iran (Islamic Republic of)
راد
۲۳:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
پنگوئن از کجا اوردی تو ووهان کجاپنگوئن پیدا میشه بخورن بعدم تو تاریخ تغذیه شون نزدیک 500قبل تر ازاین جور غذاها می خوردن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
در باسخ این دوتا کامنت اخری بابا پنگولین با پنگوئن فرق داره
پنگولین و چینی ها ممثل چی میخورن
یکم تحقیق کنید تو قرن 21 زندگی میکنید
ادمین اینو تایید کن بزار از گنراهی دربیان
Iran (Islamic Republic of)
همه مردم ایران
۱۲:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ برامریکا اسرائیل انگلیس خدا لعنتشون کنه باعثو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
جهانیان باید از سازنده و پخش کننده ویروس به سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمانهای جهانی از جمله FAO و غیره شکایت کنند.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
شکایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی خودش شریک دزد و رفیق قافله اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
قطعا پای آمریکا وانگلیس واسرائیل این وسط هستش.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ال سعود هم پولش را داده. یادت نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
این اتهامی که جمهوری اسلامی به آمریکا می زندازهیچ کشوری دردنیا نشنیدیم...این فتنه زیرسر چشم بادامی ها میباشد که داردسودش رابه جیب می زند...
Iran (Islamic Republic of)
کیوان
۱۲:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز انتظار که نداری شبکه هایی مثل اینترنشنال و بی بی سی و من و تو و ... که حقوق بگیر آمریگا و انگلیس هستن خودشونو متهم کنن از خبرگزاری های غیر اینا اگه نگاه کنی می بینی که کل دنیا می گن کار آمریکایی های تروریست هستش چرا که بخاطر پول هرکاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
اخه عزیزم چین چه سودی کرده میگید سهام اروپاییهارو تو چین خریده.اخه به چه قیمتی؟تمام اقتصاد کشورش نابود شده حالا به خاطر چندذغاز سهام اروپایی که در مقابل خسارت کرونا اصلا به حساب نمیاد بیاد اینکارو کرده باشه.تمام روابطش با دنیا از بین رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
شما کلا از دنیا عقبی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
پرونده سیاه آمریکا بهترین سند ومدرکه که ساخت وانتشار این ویروس کار دولت کثیف آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
شما چطور ميگي جمهوري اسلامي اينو گفته مقامات بسياري از كشور ها اين موضوع رو اعلام كردند حتي مقامات چند كشور اروپايي ..

ويروس HIV رو كي ساخت ؟؟؟
اون زمان سر افريقايي هاي بد بخت اين بلا رو اوردن حالا هم چين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
از شیطان بزرگ ، هیچ جنایتی بعید نیست
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بعید نیست
اصل قضیه اینه که ضعیف و پیرو ناتوان از بین میرن
آمریکا وانگلیس واسرائیل و ایران ال سعود و همه جا فرق نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
جنگ جنگ اقتصاد است و جنگ ستارگان اقتصاد و جنگ با مسلمانان.
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۱:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
ظاهرا نویسنده محترم این متن انواع حملات شیمیایی ، اتمی و بیولوژیکی را همه به عنوان بیولوژیک در نظر گرفته است که این اشتباه محض است و تنها حملاتی که سلاح مورد استفاده یک عامل زیستی مرگ آور یا بیماری زا ( اعم از قارچ ، باکتری ، ویروس و امثالهم ) باشد حملات بیولوژیکی تلقی می شود و حمله ای که با گازهای سمی شیمیایی و سلاح های اتمی صورت می گیرد چون در سلاح مورد استفاده عامل کشنده زیستی وجود ندارد بلکه عوامل کشنده این سلاح ها شیمیایی یا فیزیکی هستند در رده سلاحهای بیو لوژیک جای نمی گیرد ، لذا خلط این مباحث ارزش علمی این مطلب را فوق العاده کاهش می دهد
Iran (Islamic Republic of)
نعیمه
۱۶:۵۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلاح‌های شیمیایی روی ژنتیک اون مردم تاثیر گذاشته و باعث به وجود اومدن آمار بالایی از فرزندان معلول شده و تا چند نسل بعد هم تاثیرش از بین نرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آمریکایی ها حاضر هستند مثل قضیه برج های دوقلو حتی مردم خودشون بکشند ولی قدرت خودشون درجهان گسترش بدهند بیماری کرونا هم یه نمونه
Taiwan (Province of China)
ابراهیم
۱۱:۴۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام, آنچه که از صحبت های دکتر رابرت ردفیلد, مسئول CDC USA, جلب توجه کرد, جملات آخرین ایشان بود. ایشان گفتند که تعدای افراد که قبلا مرگشان به بیماری های فصلی ارتباط داده شده بودو در جواز مرگ آنچنان یاد شده بود, در حقیقت چنین نبوده. و تعدادی از مردگان در حقیقت مرگشان بعلت کرونا بوده. سناتور از ایشان سوال کرد که آیا مطمئن هستید, ایشان گفتند که مطمئن هستند. همین دو جمله از دکتر ردفیلد باعث شده سوال هایی مطرح شود که فکر می کنم هنوز جوابی داده نشده. سوال های از قبیل: دقیقا چند مرده به اشتباه دسته بندی شده بودند? در چه مقطع زمانی این مرگ ها اتفاق افتاده بودند, و محل دقیق افراد در کدام ایالت و شهر آمریکا بوده? فکر می کنم که مسئولین چینی هم به همین اظهارات دکتر ردفیلد که مسئولیت سی دی سی را دارند, استناد کردند که ممکن است این بیماری کرونا مدتها قبل شروع شده بوده. در هر صورت در آینده این موضوع توسط محققین روشن خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۱:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
این ویروس ساخته دست بشر هست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا ،به احتمال بسیار زیاد کار آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
عزیزم احتمالا چیه؟؟؟ اگه میگید ساختگیه خب مدرک ارائه کنید، اگه نمیدونید خب حرف نزن، مجبور که نیستی.
اصلا میدونی ویروس چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
این رو باید قبول کنیم که آمریکا هرچی از دستش بربیاد برای نابودی دیگران انجام میده
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
محسن این ناشناس فقط فقط مرگ بر این و مرگ بر آن را بلده نمیدونه ویروس چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا ویروس پارسال شیوع پیدا نکرده!!!!
تو این یک سال جهش پیدا کرده دقیقا تو همین بحران ها!!

چرا چند مانده به فصل گرما سرو کلش پیدا شده!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
پارسال هم میومد همینو میگفتی.
گرما تاثیری رو ویروس نداره، به دلت صابون نزن.
بحران هم فقط ما تو بحران هستیم، کل دنیا دارن حال می کنن.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
پارسال روش کارمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
123
۱۱:۱۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
وقتی سخن از حملات بیولوژیکی میشود صرفا موجودات پاتوژن ریز میکروسکوپی مطرح میشود پس لطفا حملات شیمیایی و اتمی رو قاطی این مسئله نکنید
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۲:۳۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
همه ی اینا یعنی اینکه از این آمریکایی های شارلاتان هیچی بعید نیست...یعنی با هر چی که دستشون بیاد کم نمیذارن...مرگ بر آمریکا
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
از ش م ر الان جنگ میکروبی متاسفانه میتونه خیلی مخفیانه وموذیانه انجام بشه که اگر درمورد ویروس جدید اینطور باشه آنقدرحرفه ای انجام میشه که تازه بعد ازدهه هاوسوخت شدن اطلاعات مربوط به آن وروشدن بخشی ازحقایق بشر متوجه اصل جریان میشه.
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
این اول کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا اسرایل شاید انگلیس منتشر کرده هدف ایران بود چون ظاهر بینن و قدرت مسلمانان را در اجتماعات مثل روز قدس نماز جمعه و جماعت و عزاداری حسینی و ... می دانند و از فطری و حق بودن غافلند چناچه امام ها به شهادت رسیدند ترورهای فراوان صورت گرفت اما اسلام محکم تر شد برای ما حالا دلیل غیبت امام زمان باید بیشتر مشخص باشد جلوی انفجار حقیقت را حتی با کوید 19 نمی توان گرفت واقعه بزرگی در حال شکل گیری است ترس از اسلام خود باعث ظهور است داستان نمرود موید سرنوشت ترامپ هاست سپاه ابابیل ها منتظر فرمانند.
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۴۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام باشگاه خبرنگاران جوان عزیز ،
سال نو مبارک ،

ویروس مصنوعی است ، اما ساخته چین است نه آمریکا ،
البته گزارش های موثق هم می گوید منتشر شدن آن از ضعف مدیریت بوده و عمدی
نبوده است .
Iran (Islamic Republic of)
ساجدی
۱۰:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
هرکه کوتاه آید از مانیست سابقه بد وعملکرد زشت وکثیف دولت آمریکا به خوبی نشان میده که انتشار این ویروس کار خود آمریکا است.حکومت آمریکا حکومت پست وکثیف و ... که تاریخ هرگز چنین چیزی به خود ندیده. ان شاء الله مردم ایران همچون گذشته به یاری خدا وامام زمان بر این دسیسه هم پیروز میشوند.
United States of America
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
برعکس قرائن زیادی نشان می دهد که این ویروس ساخت چینی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا فقطططط یه عذرخواهی بدهکاره؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
در اینکه آسیا در اقتصاد قدرت اول جهان در این قرن است شکی نیست و ستاره این قاره هم کشوری همچون چین است پس به نظر یک جنگ بیولوژیک است چه این جنگ چینی و چه آمریکایی باشد تا کنون اقتصاد کشورهای بزرگ دیگر جهان نابود شده و آنها دو ابر قدرت به خواسته خود تا کنون رسیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
خواهشاً عاقل باشید و سازمانهای بی عرضه و تنبل جهانی را ملاک خود قرار ندهید این ویروس ساخت بشر است و هدف هم نابودی قدرتهای برتر و سرور اقتصادی است امروز جنگ جنگ نظامی نیست جنگ برترینها بیولوژیک و سایبری است.
چه جنگی همچون کووید ۱۹ می‌توانست اقتصاد جهان را چنین شخم بزند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۱۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
احتمال اینکه ویروس کار یکی از دو کشور چین و آمریکا باشد خیلی خیلی زیاده و دلیل های زیادی هم وجود دارد.
چین با گسترش ویروس در جهان، اقتصاد خود را بهبود می بخشد و آمریکا نیز با ابر اقتصاد بزرگ و غول اقتصاد شرق با گسترشش در چین مقابله میکند .
چین این خفتگی اقتصادش را بیدارمیسازد و با تولید همه جانبه و استفاده از ربات‌ها در صنعت و تولید به جنگ ایلات متحده میرود و اقتصاد بسیاری از کشورها را نابود و خود قدرت اول جهان شود.
پس جنگ جنگ قدرتهای و جنگ ستارگان است آنهم ستارگان اقتصاد و تولید و فناوری.
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۰:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی رد کرده این قضیه رو خواهش میکنم بیشتر خودتون رو خراب نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی اگه عرضه داشت جلو بیماری و منشأ آنرا بگه ،دوست ساده و ساده باور.
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی خودش یکی از همین همدست های آمریکاست،،، ما تو اروپا کسی سراغ نداریم که صادق باشند با مردم همشون شریک جرم آمریکا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
بزرگترین جوک سال:
عدم امکان دخالت آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی زیر نظر آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان بهداشت جهانی به ظاهر مستقل اما تحت فرمان سیا می باشد مانند تمام سازمانهای بین المللی لطفا واقع بین باشید
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۲:۳۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
سازمان ملل...سازمان بهداشت جهانی...اینا همشون بوقن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
من اخیراً یک مقاله ترجمه کردم که در آن سازمان بهداشت جهانی برنامه هایی رو برای همه کشورها در نظر داشت انجام بده و همه ی کشورهای جهان هم باید باهاش همکاری می کردند و آمارسنجی و بقیه مواردی که خواسته شده بود هرچند هدف خوب نشان داده شده بود اما مواردی عجیب در این مقاله وجود داشت از جمله این که کشوری پرجمعیت مثل هند به عنوان پیشرو انتخاب شده بود و مدعی شده بود که باید جلیقه ی پیشرو رو بپوشه و برنامه ها اول در این کشور اجرا بشه تا مشخص بشه نتایجش چطوره و بعد به بقیه کشورها تعمیم داده بشه. و یک جمله جالب توجه این بود که این کشور یک تختخواب ممکن برای تست هست!
این بسیار عجیب هست که سازمان بهداشت جهانی باید یک کشور رو نمونه یک میدان بزرگ برای تست سنجی ببیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
شک نکنید کار یکی از این دو کشور رقیبان است یا کار چین است و یا آمریکا.
لعنت به هر دو که با کنترل نکردن ویروسی هزاران انسان را به مرگ کشاندند.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
... لازمه بگم که الان اقتصاد دنیا درهم تنیده شده وسقوط اقتصاد چین مطمئنا منجربه افت اقتصاد امریکا نیزمیگرددکه این موضوع مورد تائیدهمه اقتصاددانان میباشد.فلذآسیب این توطئه برای چین (همانطورکه الانم داریم کمکم مشاهده میکنیم)دامنگیرخودامریکا هم میشود.پس این تئوری ازاساس باطل است...
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۰:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
نظر ندی سنگین تری.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۲۷ ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
آمریکا که نمیخواد چین را از روی کره زمین بردارد !! فقط سعیش اینه که چین عقب بیفته و نتونه جای آمریکا را (ازلحاظ رتبه اول) بگیره !! همین عقب افتادن چین برای آمریکا خیلی سودآور و به نفعشه نه به ضررش !! چین آمریکا را داشت تهدید میکرد (ازهرلحاظ) اما وقتی اقتصادش نابود بشه یا عقب بیفته به نفع آمریکا نیست ؟؟؟!
۱۲
آخرین اخبار