استاندار فارس گفت: با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس بیان کرد: از مردم می‌خواهیم به دلیل مخاطرات بهداشتی ناشی از کرونا این استان را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند و اگر کسانی بخواهند سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد حقوقی و قانونی لازم با آنان صورت می‌گیرد.

او، در جریان بازدید از قرارگاه نیروی انتظامی فارس واقع دروازه قرآن شیراز تصریح کرد: برای ما اولویت و بالاترین مصلحت، حفظ سلامت و جان شهروندان بوده، و کسانی که اقدام به مسافرت می‌کنند باید این را بدانند این مسافرت هم به ضرر خودشان و هم به ضرر کسانی است که در استان مقصد آن‌ها زندگی می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: قاعده عقلی، فقهی وحقوقی وجود دارد که اگراعمال و رفتار ما به ضرر بقیه باشد قابل برخورد است و دادستان و رئیس کل دادگستری نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مسافران فارس را مقصد خود قرار ندهند، افزود: در صورتی که به این استان بیایند هیچ امکاناتی برای پذیرایی و اقامت آنان وجود ندارد.

او، اضافه کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیج و مجموعه دستگاه قضایی این موضوع را در دستور کار قرار داده اند تا با کسانی که سلامت مردم را تهدید می‌کند برخورد لازم انجام شود.

اقدامات علیه کرونا در فارس

رحیمی اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در استان برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، انجام و تصمیمات اخذ شده که برای مقابله با این بیماری نظرات کارشناسی تخصصی، عملیاتی می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به نگرانی‌های مردم نسبت به تردد مسافران نوروزی گفت:این موضوع به شکل مطلوبی از سوی نیروی انتظامی پیگیری شده است، و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، فرمانداری ها، هلال احمر، بسیج، سپاه، ارتش (نیروی زمینی، هوایی و پدافند)، دادستانی و دادگستری استان همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

او، بیان کرد: جاده‌های استان فارس خلوت است که در مبادی ورودی استان تیم‌های قرنطینه و پایش مستقر هستند و کنترل‌های لازم در خصوص خودرو‌هایی که قصد ورود به استان دارند به خصوص خودرو‌هایی که پلاک‌های آنان پلاک‌های غیر از استان فارس است انجام می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: اگر افرادی مشکوک به ویروس کرونا باشند به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شود یا اینکه می‌تواند سفر خود را کنسل کنند و به مبدا باز گردد.

استاندار فارس افزود: اقدامات انجام شده برای پیشگیری از ویروس کرونا منجر به آن شده است که شهر شیراز و استان فارس از وضعیت مناسب‌تری نسبت به بقیه کشور برخوردار باشد که با توجه به جمعیت استان، از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ردیف استان‌های بیست و سوم یا بیست و چهارم کشور هستیم.

او، گفت: البته این به معنای آن نیست که ما اوج افزایش این بیماری را نخواهیم داشت، این نوع افزایش نیز به پایان می‌رسد که باید تلاش شود همه مردم در یک زمان درگیر این ویروس نشوند و امکانات درمانی استان جوابگو باشد تا پیش بینی‌های انجام شده موثر باشد.

رحیمی با تاکید بر اقدامات انجام شده در تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و مردم افزود: تلاش شد که محلول‌های ضدعفونی و ماسک‌های مورد نیاز تامین و مشکلات بخش‌های مختلف مردمی در این زمینه حل شود.

استاندار فارس ادامه داد: ۱۴ کارخانه و کارگاه به تولید مواد ضدعفونی مشغول کار هستند و مواد اولیه مورد نیاز آنان از جمله الکل تامین شده است.

استاندار فارس گفت: در مورد تولید ماسک نیز بیش از ۱۰ کارگاه در حال حاضر فعال هستند و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار ماسک تولید و بین مراکز درمانی و بهداشتی، دستگاه‌های اجرایی، داروخانه‌ها و بعضا محله‌های حاشیه شهر توزیع شده است.

کرونا را با همکاری مردم شکست می‌دهیم

او، با تقدیر از همکاری اصناف، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، مراکزی مذهبی، متولیان امامزادگان و بقاع متبرکه و مردم در مقابله با ویروس کرونا گفت: فعالیت این مراکز و مکان‌ها تعطیل شده است و هتل‌های استان فارس و مراکز اقامتی تا کنون یک مورد پذیرش نداشته اند.

رحیمی بیان کرد: این نشان می‌دهد که مردم استان فارس برای مقابله با ویروس کرونا همکاری لازم را با مسئولان داشته اند.

استاندار فارس ادامه داد: بازاریان و اصناف به جز اصنافی که مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند، فعالیتی ندارند و اصنافی که در حال فعالیت هستند نیز از سویی اتحادیه‌های مربوطه تذکر لازم به آنان داده شده است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تاکنون ۱۴ نفر در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند، افزود: با شناسایی ۲۲ مورد جدید، شمار مبتلایان کرونا در استان فارس به ۴۷۹ نفر رسیده است.

او، تاکید کرد: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در فارس گزارش شده است که با این مورد جدید فوتی شمار جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا در فارس به ۱۴ نفر رسیده است.

همتی اضافه کرد: تاکنون ۱۵۶ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند، هم اکنون ۴۹ درصد از مبتلایان در استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۳۲ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار