سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از نجات جان ۶۱۰ فرد مسموم شده بر اثر مصرف مشروبات الکلی در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مسموم شدن ۶۷۳ نفر بر اثر مصرف الکل در نیمه دوم اسفندماه پارسال در خوزستان اشاره کرد و گفت: کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل؛ دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تن از این بیماران شدند.

او اظهار داشت: ۹ درصد از افرادی که در استان دچار مسمومیت الکلی شده بودند جان خود را از دست دادند.

به گفته احسان پور، آمار فوت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان بیش از ۱۵ درصد بود که البته مطابق با استاندارد‌های بین المللی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: اگرچه فوت حتی یک نفر از هموطنان تاثر برانگیز است با این وجود تلاش بی دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است خصوصا در شرایطی که همزمان ویروس کرونا مراکز درمانی را به خود مشغول کرده بود.

این مقام مسئول اذعان داشت: همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه به دلیل مسمومیت با این مشروبات وجود دارد و تاکنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی استان داشته ایم و تاکنون ۶۳ نفر جان خود را از دست دادند.

در نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و آگاهی نداشتن تعدادی از مردم با تصور اینکه خوردن الکل در مقابله با این ویروس تاثیر گذار است تعدادی از مردم استان با مصرف الکل تقلبی دچار مسومیت شدند.

به دستور رئیس دادگستری خوزستان ۲۲ نفر از افرادی که الکل تقلبی را در استان توزیع کردند شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.