رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با تاکید بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح شهر و خارج از کشتارگاه‌ها گفت: با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

برخورد با کشتار‌های کنار جاده‌ای در مهاباد

آغاز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور مقابله با مخاطرات احتمالی بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی از طریق فرآورده‌های خام دامی بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام و طیور در سطح شهر با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

آغاز اظهار داشت: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی محسوب شده و دامپزشکی با تمام توان و برای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی‌های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فرآورده‌های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی اقداماتی را برای برخورد جدی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده‌ای دام‌ها در دستورکار خود قرار داده است.

او تصریح کرد: کشتار غیرمجاز دام حتی در حد کشتار یک گوسفند هم در شرایط کنونی تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می‌شود و، چون مصرف کنندگان و همچنین قصابان مستقیم با لاشه‌های کشتاری در تماس هستند باعث انتشار بیماری‌های میکروبی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان درخواست کرد ضمن مصرف نکردن گوشت‌های بدون مهر و لیبل دامپزشکی، موارد کشتار غیرمجاز را به دامپزشکی به شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.