رئیس قرارگاه سلامت و بهداشت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) با اشاره به کارکرد‌های اجتماعی این حرم گفت: حرم شاهچراغ (ع) در مقابله با ویروس کرونا، ایفای نقش خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی زیستن در سومین حرم اهل بیت (ع) را یک توفیق الهی دانست و گفت: در سایه این حرم مقدس و با استفاده از ظرفیت‌های بسیار آن برای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا، قرارگاهی برای خدمت بیشتر به مردم شکل گرفته است.

او با اشاره به کارکرد‌های اجتماعی اماکن مقدسه، افزود: برخی فکر می‌کنند اماکن مقدسه مانند مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه تنها برای اعمال عبادی و زیارت در نظر گرفته شده و از ابعاد اجتماعی دین و مذهب غافل هستند.

منتخب مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم ادامه داد: افراد معلوم الحال نیز که پیوسته به دنبال القای ناکارآمدی دین و مذهب در مشکلات اجتماعی مردم هستند، مدام بر طبل ناکارآمدی می‌کوبند تا مردم را بیشتر از دین زده کنند، لذا امروز اماکن مذهبی باید کارآمدی خود را در مسائل اجتماعی ثابت کنند.

رئیس قرارگاه سلامت و بهداشت حرم احمدبن موسی (ع) با اشاره به نگاه عقلانی اسلام و شیعیان به مسائل گفت: همین که به دستور مسوولان بهداشت و درمان کشور حرم‌ها در سراسر کشور تعطیل شد، نشان از نگاه عقلانی و منطقی شیعه به مسائل اجتماعی است؛ نگاهی که شیعه انگلیسی آن را نمی‌پسندد و پیوسته در پی ایجاد شُبهه در اذهان مردم است.

عزیزی در عین حال از ظرفیت‌های بالای حرم احمدبن موسی (ع) برای انجام امور اجتماعی گفت و افزود: امروز در مقابله با کرونا باید ثابت کنیم که حرم مطهر شاهچراغ (ع) تنها یک مکان عبادی و زیارتی صِرف نیست بلکه توانایی حل مشکلات مردم در گرفتاری‌های مختلف را نیز دارد.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم تاکید کرد: حرم‌های مطهر تا قبل از تعطیلی به بهداشت روان مردم با انجام اعمال عبادی خدمت می‌کردند و امروز در جبهه دیگر در مقابله با کرونا به بهداشت جسمانی کمک می‌کنند.

او تصریح کرد: تلاش ما در قرارگاه سلامت و بهداشت حرم احمدبن موسی (ع) مُبیّن این است که بگوییم دین برای رفع نیاز امروز مردم در کنار علم قرار گرفته و این دو بر خلاف ادعای دشمنان دین، تضادی با هم ندارند.

لازم به ذکر است ابراهیم عزیزی به عنوان رئیس قرارگاه سلامت و بهداشت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) منصوب شد تا در راستای سیاست‌های ملی ستاد مبارزه با کرونا بتواند با بسیج ظرفیت‌های حرم مطهر و سایر اقشار و گروه‌های مردمی و جهادی در سایه مهر و محبت حضرت احمد ابن موسی (ع) به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار