مهم‌ترین حوادث امروز یکم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز یکم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۵ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده در "نائین

سرهنگ" علیمرشد فریدنی فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت گفت: در راستای مقابله با قاچاقچیان و محتکران اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم و به منظور حفظ سلامت شهروندان ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بوئین میاندشت در یک اقدام ویژه و هوشمندانه یک دستگاه کامیون حامل مواد ضد عفونی کننده را شناسایی و متوقف کردند.

او با بیان اینکه این محموله به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع حمل می‌شد گفت: در این عملیات ۵ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو توقیف، مواد ضد عفونی کننده به شبکه بهداشت تحویل و راننده خودرو نیز همراه با پرونده به مراجع قضائی تحویل شد.
 

کلاهبرداری فروشگاه آن لاین جعلی از کاربران فضای مجازی

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از طریق یک فروشگاه اینترنتی از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او عنوان کرد: شاکی در یکی از کانال‌های تلگرامی با آگهی فروش ویژه پوشاک به مناسبت جشنواره نوروزی مواجه شده که جهت خرید وارد لینک مربوطه شده و پس از تماس با فروشنده به علت محدود بودن تعداد کالا‌ها وجه آن را که مبلغ ۲۵ میلیون ریال بود واریز کردم، اما نه تنها کالایی دریافت نکردم بلکه فروشنده هم از پاسخگویی به تماسهایم امتناع کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام عامل اصلی این کلاهبرداری شناسایی و طی یک عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

او به شهروندان توصیه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند که این مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌شود همچنین با توجه به افزایش خرید‌های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوع کرونا ویروس برخی کسب و کار‌های فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند که نیازمند است کاربران فضای مجازی هوشیاری بیشتری داشته باشند.

او خاطر در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

 

کشف اقلام بهداشتی احتکاری در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اجرای طرح تشدید مبارزه با احتکار ماسک بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده درجهت افزایش امنیت بهداشتی و روانی جامعه ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود موفق به شناسایی انبار دپوی اقلام بهداشتی شدند.

او افزود: ماموران پس از دریافت اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از محل مذکور بازدید به عمل آورده که در نتیجه این عملیات ۸۴۰ بطری یک لیتری الکل، ۲۶۰ بطری کوچک ژل ضد عفونی، ۵۱ قوطی محلول ضد عفونی، ۴ هزار و ۵۰۰ عدد دستکش و یک هزار و ۱۰۰ عدد ماسک بهداشتی احتکار شده کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، ارزش این محموله را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه ۲ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
 

شناسایی هفت نفر از عاملان انتشار شایعات کرونایی در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان گفت: هفت نفر از افرادی که با انتشار شایعات در فضای مجازی پیرامون بیماری کرونا موجب برهم زدن تعادل جامعه در کاشان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علی قربانی با بیان اینکه این افراد مدیر و ادمین هفت صفحه در فضای مجازی بودند، به شهروندان توصیه کرد: اخبار مربوط به بیماری کرونا را فقط از منابع رسمی پیگیری کرده و به اخبار کانال ها، وب سایت‌ها و گروه‌های غیر رسمی توجه نکنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار