مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم اسفند ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۷۲۲ کیلو تریاک و حشیش در اصفهان

سردار" مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی و رصد تحرکات قاچاقچیان مواد مخدر از انتقال محموله سنگین مواد افیونی توسط یکی از باند‌های فعال در زمینه قاچاق مواد مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از دریافت اطلاعات لازم یک دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی سواری پراید حامل مواد افیونی را حین ورود به استان شناسایی و در یک اقدام هوشمندانه و ضربتی آن‌ها را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات طی بازرسی از خودرو‌های مذکور ۷۲۲ کیلو مواد افیونی شامل ۳۶۷ کیلو تریاک و ۳۵۵ کیلو حشیش کشف شد.

سردار معصوم بیگی، از دستگیری ۵ تن از اعضای باند قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: تمامی متهمان دستگیرشده غیربومی بوده و این مقدار مواد را از مرز‌های شرقی کشور به منظور انتقال به استان‌های مرکزی بارگیری کرده بودند که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران در عملی کردن نقشه خود ناکام شدند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در این ایام که بیشتر توان و ظرفیت بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف معطوف مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم و نجات آنان است متاسفانه عده‌ای برای دست یابی به منفعت مالی خود دست به چنین اقدامات مشمئز کننده‌ای می‌زنند که به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم پلیس مقتدرانه در صحنه حاضر است و با این گونه افراد قاطعانه برخورد قانونی می‌کند.
 

کلاهبرداری فروشگاه مجازی جعلی در سایه شیوع بیماری کرونا

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه از طریق فروشگاهی اینترنتی جمعاً مبلغ ۵۰ میلیون ریال جهت خرید کالا پرداخت و پس از مدت تعیین شده از طرف فروشگاه و پیگیری‌های متعدد، پذیرنده پاسخگوی آن‌ها نبوده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با انجام تحقیقات پلیسی و با بررسی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان، گرداننده فروشگاه اینترنتی جعلی شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

او افزود: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را از این اقدام مجرمانه کسب منافع مالی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی با تاکید بر خرید از سایت‌های دارای نماد الکترونیکی توصیه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوز‌های لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد که شهروندان می‌توانند با کلیک بر روی آن اطلاعات لازم از گردانندگان سایت و آدرس و تلفن آنان را به دست آورند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: در خرید‌های آنلاین پیش از آن‌که تبلیغات اغواکننده فریب‌مان دهد باید به اصالت سایت توجه کرد، همچنین با توجه به افزایش خرید‌های آنلاین و غیر حضوری در پی شیوه کرونا ویروس برخی کسب و کار‌های فاقد مجوز برای جلب توجه مشتری به تبلیغات اغوا کننده و فریبنده روی می‌آورند در حالیکه بسیاری از شعار‌هایی که در تبلیغات آن‌ها گفته شده است درست نمی‌باشد.

او خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 

دستگیری متهم تحت تعقیب در اصفهان

سرهنگ "محمدحسن اسماعیلی رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در تشریح این خبر گفت: در اجرای دستور مرجع قضائی مبنی بر دستگیری یک متهم متواری و مجهول المکان، ماموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی مخفیگاه این متهم شناسایی و طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ اسماعیلی بیان داشت: این متهم به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد متواری بود که برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان تاکید کرد: شهر اصفهان جولانگاه برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه نیست و نیروی انتظامی با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌کند.
 

دستگیری عامل شایع پراکنی پیرامون ویروس کرونا در "شهرضا

سرهنگ" صادق کاظم زاد فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار داشت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین رصد و پایش فضای مجازی با یک صفحه ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام مواجه شدند که اقدام به انتشار مطالب غیر واقعی پیرامون نحوه انتقال ویروس کرونا به کشور و... می‌کرد.

او افزود: با توجه به اینکه مطالب این صفحه، باعث تشویش اذهان عمومی شده بود موضوع با حساسیت ویژه‌ای از سوی کارشناسان پلیس فتا پیگیری و سرانجام با بکارگیری یکسری اقدامات علمی و تخصصی دائر کننده این صفحه که عامل اصلی شایعه پراکنی در فضای مجازی بود شناسایی و در یک عملیات ضربتی با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: از مردم می‌خواهیم اخبار مربوط به بیماری کرونا را از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی کشور پیگیری کرده و به شایعات غیر واقعی که به صورت مغرضانه در فضای مجازی منتشر و با این کار سلامت روانی مردم را به خاطر می‌اندازند اعتنا نکنند.
 

توقیف ۶ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل صنعتی احتکاری در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای شناسایی و برخورد با محتکران اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، ماموران کلانتری ۱۷ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی خود از دپوی قابل توجه الکل صنعتی در یک انبار مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به همراه کارشناس سازمان غذا و دارو از انبار مذکور بازرسی به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات ۶ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل صنعتی ضد عفونی کننده احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه غیر مجاز بودن نگهداری الکل‌های مکشوفه در این انبار به تائید کارشناسان مربوطه رسیده است گفت: در این رابطه با حکم مقام قضائی انبار پلمپ و ۲ فرد متخلف نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار