کارشناس اپیدمیولوژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرخه انتقال کرونا با قرنطینه خانگی و ماندن در خانه قطع می‌شود

مهری گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری با قرنطینه خانگی و حضور نیافتن در جامعه و در بین مردم به خوبی انجام می‌شود.

احمد مهری کارشناس ارشد اپیدمیولوژی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: امروزه یکی از موضوعات مهم در بحث کنترل یک همه گیری موضوع اپیدمیولوژی است، به طوری که باید برای کنترل عارضه هم گیری، زنجیره انتقال آن به روش‌های مختلف قطع شود.

او  ادامه داد: اگر فردی مبتلا به بیماری سرماخوردگی است یا علائمی شبیه به آن دارد باید خود را قرنطینه خانگی کند و از رفتن به اجتماعات پرهیز کند. همچنین اگر فردی علائم بیماری را داشته باشد باید تا حد امکان محله استراحتش با سایر اعضای خانواده جدا باشد.

مهری تاکید کرد: هر فرد ناقل می‌تواند بیماری کرونا را به حداقل ۸ نفر دیگر انتقال دهد و متاسفانه باید بگویم که علیرغم میزان پایین کشندگی بیماری کووید ۱۹، سرایت پذیری آن چند برابر آنفولانزا است و به همین دلیل مردم باید بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند و از ترددهای غیرضروری و بخصوص مسافرت‌های نوروزی جداً  بپرهیزند.

او بیان کرد: قطع زنجیره انتقال بیماری با قرنطینه خانگی و حضور نیافتن در جامعه و در بین مردم به خوبی انجام می‌شود، به همین دلیل مراسم‌های مذهبی و انواع تجمعات و همچنین نمازهای جمعه با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در سراسر کشور لغو شده است.

مهری ادامه داد: دوره  کمون بیماری کووید  ۱۹ حدود دو هفته است و  احتمال انتقال بیماری از سوی افراد ناقل به دیگران وجود دارد، به همین دلیل توصیه می شود که مردم از حضور در اجتماع به طور جدی پرهیز کنند.

مهری :مردم  به هیچ عنوان نباید از منزل خارج شوند و در دوره انتقال بیماری  افراد باید با  مواد شوینده و ضدعفونی دست‌های خود را شستشو دهند و از دست زدن به چشم، بینی و  دهان به شدت پرهیز کنند.

او گفت: مردم باید تا اتمام مدیریت این طغیان مراسم‌ های مذهبی را لغو  کنند تا زنجیره انتقال  شکسته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار