شرکت فیسبوک اعلام کرد که به دلیل دورکار شدن کارکنان مربوطه، امکان نظارت و انتشار جلوه‌های واقعیت افزوده برای اینستاگرام و فیسبوک تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام و فیسبوک تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی هیچ نوعی از جلوه‌های واقعیت افزوده خود را به برنامه اضافه نکنند. طی یک اطلاعیه منتشر شده در فیسبوک برای اشخاصی که فیلتر‌ها را درست می‌کنند، شرکت فیسبوک به این افراد اطلاع داد که بررسی فیلتر‌ها برای مدتی صورت نمی‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده علت این عمل از سوی فیسبوک و اینستاگرام وجود نگرانی‌های مربوط به ویروس کرونا بوده است. از آنجا که کارکننان این شرکت در حال حاضر به صورت دور کار فعالیت دارند، طی دوران قرنطینه قادر نخواهند بود که فیلتر‌های جدید را بررسی و تایید کنند، همچنین آن‌ها قادر نیستند که این فیلتر‌ها را منتشر کنند.

جزئیات توقف تولید فیلتر‌های جلوه‌های واقعیت افزوده در اینستاگرام و فیسبوک

در متن اطلاعیه منتشر شده مسئولین شرکت مذکور نوشتند: " ما به طور پیوسته در تلاشیم تا راهی را برای کنار گذاشتن این محدودیت پیدا کنیم و به سازندگان و تولید کنندگان این امکان را بدهیم تا خلاقیت‌های خود را با ما به اشتراک بگذارند و ما بتوانیم آن را منتشر کنیم" در ادامه این اعلامیه نوشته شده بود: " در حال حاضر ما نمی‌توانیم تا زمان دقیقی را برای برطرف‌سازی این مشکل اعلام کنیم، اما وعده می‌دهیم که در اسرع وقت اطلاعات لازم را با کاربرانمان در میان بگذاریم و فعالیت‌ها را ادامه دهیم. ما بروزرسانی و اطلاعات را برای برنامه Spark AR در زمان ممکن منتشر خواهیم کرد".

توقف تولید جلوه‌های واقعیت افزوده برای اینستاگرام و فیسبوک

گفتنی است که برنامه Spark AR یک نرم افزار ساخت و طراحی افکت‌ها و جلوه‌های واقعیت افزوده برای اینستاگرام و فیسبوک است. مسئولین شرکت فیسبوک همچنین اظهار داشتند که مراحل نظر دهی بر روی جلوه‌های واقعیت افزوده به طور کلی قطع نیست و کاربران می‌توانند میزان محدودی از پیشنهادات و نظرات را درباره افکت خود دریافت کنند.

هفته گذشته شرکت فیسبوک تمامی کارمندان بخش کنترل محتوای خود را به خانه فرستاد. این عمل درست پس از زمانی اتفاق افتاد که یک منبع خبری مدعی شد شرکت فیسبوک از دروکار کردن کارمندان خودداری می‌کند. این شرکت همچنین اظهار داشته دستمزد این کارکنان مانند گذشته پرداخت خواهد شد و آن‌ها مانند دیگر شرکت‌های فناوری عمل خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت از سامانه زنده آمار مبتلایان به کرونا رونمایی کرد


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار