رئیس ستاد مدیریت ویروس کرونا در تربت جام گفت: بازار تربت جام از امروز ۲۹ اسفند ۹۸ از صبح تا ساعت ۱۷ دایر‌ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حمیدی رئیس ستاد مدیریت ویروس کرونا در تربت جام گفت: برابر مصوبه شورای تامین خراسان رضوی، بازار تربت جام از امروز ۲۹ اسفند ۹۸ ازصبح تا ساعت ۱۷ دایر‌خواهد بود و بعد از این ساعت فقط فروشگاه های ضروری خدمات رسان باز است و همه ملزم به رعایت هستند.


او ادامه داد: برابر دستورالعمل ها از ابتدای اعلام ویروس کرونا در کشور قرارگاه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با شرکت دست اندرکاران در فرمانداری تشکیل گردید و کلیه مصوبات اجرایی شده و تمام فعالیت ها با نظر دانشکده علوم پزشکی انجام گرفته است .

فرماندار تربت جام گفت: با پیگیری های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از طریق استانداری و توسط سازمان برنامه و بودجه استان به حساب دانشکده واریز شد تا در راستای مبارزه با ویروس هزینه شود و تا الان هم کارخانه سیمان مبلغ ۲۰میلیون تومان و سایر خیرین به میزان ۷۰میلیون تومان کمک نقدی کردند؛ کمک های غیر نقدی هم داشتیم و درخواست داریم این مساعدت ها توسط افراد خیر و نیکوکار ادامه پیدا کند.

حمیدی با اشاره به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی ادامه داد: با ورود شورای تامین و دادستانی مشکل مواد ضدعفونی برطرف شده و الان روزانه بیش از ۱۰هزار ماسک استاندارد توسط بانوان در کارگاه های شهرستان تولید و برای مصرف مردم به داروخانه ها تحویل می شود؛ با راه اندازی واحد تولیدی ماسک در مهمانشهر بزودی کمبود ماسک در شهرستان برطرف می شود.

او تصریح کرد: در بیمارستان کلیه پرستاران به ماسک و گان مجهز هستند و با پیگیری های انجام شده یک دستگاه سی تی اسکن جدید خریداری شده و بزودی در بیمارستان نصب می شود.

رئیس ستاد مدیریت ویروس کرونا در تربت جام با اشاره به بیماران قرنطینه در منزل، گفت: متاسفانه عده ای از بیماران کرونا قرنطینه در خانه، به توصیه های پزشکی توجه ندارند و با خارج شدن از منزل جان خود و دیگران را به خطر می اندازند که بنده به عنوان خدمتگزار کوچک شما خاضعانه تقاضا دارم همچنان توصیه های پزشکی را جدی بگیرید.

حمیدی با اشاره به کنترل ورودی های تربت جام، افزود: برابر دستورالعمل ها در ورودی های شهرستان، اکیپ های پزشکی کلیه افراد را با تب سنج کنترل می کنند.

او در ارتباط با ضدعفدنی و گندزادیی معابر عمومی، ادامه داد: با همکاری و همراهی سپاه، لشکر پنج نصر، فرماندهی محور شهید محمد زاده، ارتش، بسیج، شهرداری، کشاورزان، گروه های جهادی و اصناف، معابر عمومی گندزدایی و ضد عفونی شده و همچنان ادامه دارد.

فرماندار تربت جام گفت: در صورت افزایش حجم‌ مبتلایان به ویروس کرونا بیمارستان مهرمادر (طالقانی)، بیمارستان ارتش به عنوان پشتیبان تجهیز شده است.

انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.