ویروس کرونا؛ زنان باردار می‌توانند به صورت عادی معاینه شوند؟

زنان باردار به دلیل محسوب شدن جزو گروه‌های پرخطر از حضور در خارج از خانه توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  درحالی که بیماری کووید-۱۹، جهان را در بر گرفته و همچنان پیش می‌رود و بسیاری از مردم هر روز اقدام‌هایی را برای پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری انجام می‌دهند؛ از قرنطینهٔ خانگی گرفته تا شستشو و ضدعفونی کردن بدن و محیط زندگی؛ اما بسیاری از زنان باردار با شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح جهان نگران انتقال این ویروس به جنین خود هستند.

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به اینکه زنان باردار موارد ابتلای کمتری از ویروس کروما نسبت به بیماری‌های آنفولانزا داشته اند؛ اما سازمان بهداشت جهانی در خبر‌های جدید اعلام کرده است موارد ابتلا در زنان باردار و کودکان رو به افزایش است؛ بنابراین با توجه به پرخطر بودن این گروه تاکید می‌شود توصیه‌های بهداشتی را به طور جدی پیگیری کنند.

او افزود: در صورت آسیب دیدگی این گروه، می‌توان این احتمال را داد که هر دو نفر آسیب ببینند بنابراین توصیه می‌شود در صورت بروز علائم روند درمانی خود را پیگیری کنند.

از نکات بهداشتی قابل رعایت توسط این گروه‌ها می‌توان به استفاده از ماسک، دستکش و توجه به بهداشت محل مراجعه مراکز درمانی اشاره کرد.

زنان باردار به دلیل تغذیه نوزاد از بدن او باید در تقویت سیستم ایمنی بدن توجه بیشتری داشته باشند تا در این فاصله زمانی دچار مشکلات تضعیف سیستم ایمنی و تغذیه‌ای نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار