شهردار خرم آباد از اجرای چهار طرح مهم آبرسانی در چند نقطه از این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد شریفی مقدم شهردار خرم آباد گفت: شهرداری برای طرح‌های مذکور کارکرد‌های چندگانه‌ای را تعریف نموده‌است که از آن جمله می‌توان به استفاده مفید از روان آب‌های ناشی از بارندگی و همچنین آب چشمه‌ها، آبیاری درختان معابر سطح شهر، افزایش میزان رطوبت و کاهش دمای شهر و اجرای طرح های زیباسازی مبتنی بر عنصر آب اشاره کرد.

او با اشاره به گرداب سیمی در خیابان ۱۷ شهریور افزود: چهار طرح آبرسانی زیرگذر بهارستان به بوستان پاگر، آبرسانی از گرداب سیمی به ۳ منطقه شامل خیابان حافظ، میدان تختی (گرداب سنگی) و خیابان شهدا از جمله طرح‌های در دست احداث است.

شریفی مقدم در مورد طرح آبرسانی به بوستان پاگر افزود: با توجه به ورود حجم فراوان روان آب‌ها در فصول بارندگی به زیرگذر بهارستان و رها شدن بدون استفاده آن‌ها در جداول، تصمیم گرفتیم که این آب‌ها را ساماندهی نموده و جهت استفاده در فعالیتهایی، چون آبیاری بوستان پاگر مدیریت کنیم.

او  افزود: طرح دوم نیز مربوط به انتقال آب گرداب سیمی یا چشمه دارایی به خیابان حافظ (راسته بروجردیها) با حدود ۳۵۰ متر لوله گذاری می‌باشد که علاوه بر استفاده برای آبیاری درختان، ساخت یک آبنمای زیبا را در این منطقه پیش بینی کرده ایم.

شهردار خرم آباد ادامه داد: طرح سوم شامل انتقال آب گرداب سیمی به میدان تختی و گرداب سنگی است که هدف از آن علاوه بر آبیاری درختان، افزایش آب گرداب سنگی در مواقعی از سال است که چشمه آن فاقد آبدهی مناسب است.

او در مورد برنامه آبرسانی به خیابان شهدای غربی و پل شهدا ادامه داد: منبع آب این طرح نیز از محل چشمه‌ی گرداب سیمی می‌باشد که پس از احداث زیرساخت‌های لازم قرار است در هفته دو تا سه بار آب در جداول معابر مذکور جاری گردد تا علاوه بر رفع مشکل کمبود آب درختان، باعث افزایش طراوت معابر و جلوگیری از شکل گیری مانداب‌ها و آب‌های راکد و انتشار بوی لجن در اطراف آن‌ها می شود.

شهردار خرم آباد با ذکر این نکته که خرم آباد شهر چشمه ساران است گفت: ما باید با انتقال دوباره روان آب‌ها به بالادست شهر، از این پتانسیل طبیعی و خدادادی برای اجرای طرح های آب محور با استفاده از عنصر آب به عنوان عنصر اصلی در معماری منظر و زیباسازی شهری بهره‌برداری کنیم، در کنار آن می‌توان به مزایایی، چون ابیاری درختان و افزایش رطوبت شهر در فصول گرم سال اشاره کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، زیباسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.