معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: "کتاب در خانه" عنوان پویشی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ترغیب مردم به ماندن در خانه و خواندن کتاب‌های الکترونیکی برپا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است، بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری، امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد.

او تصریح کرد:  مخاطب ویژه این پویش کودکان و اعضای باشگاه‌های کتابخوانی هستند که می‌توانند با ثبت‌نام در سایت مربوطه و پر کردن فرم ویژه آن، خواندن کتاب و نقد و بررسی را در جمع کوچک خانواده تجربه کنند.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر و الزام شهروندان به "ماندن در خانه" ۹۰ ناشر دیجیتال در این استان بیش از پیش فعال شده و در حال نشر کتاب‌های الکترونیکی خود به تعداد فراوان در فضای مجازی نشر هستند.

تحفه گر افزود: از آنجا که هیچ گونه انحصاری در این خصوص در فضای مجازی وجود ندارد، موجی از فعالیت‌های ناشران در حوزه دیجیتال و کتاب‌های صوتی در فضای سایبر راه افتاده که شهروندان هم از آن استقبال کرده‌اند.

او ادامه داد: با وجود نقمتی که کرونا برای کشورمان بوجود آورده، نعمتی هم به همراه داشته و آن استفاده بهتر و مناسبتر از فضای مجازی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه است.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نسخه دوم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در فضای مجازی رخ دهد که از جمله آن‌ها برگزاری دورهمی‌های فرهنگی، نشست‌های نقد و بررسی و مواردی از این دست هستند.

تحفه گر افزود: هم‌اینک ۲۰۰ انجمن ادبی این استان نشست‌های خود را به فضای مجازی منتقل کرده و علاوه بر مخاطبان همیشگی، بسیاری از شهروندان را نیز با خود همراه ساخته‌اند.

او تصریح کرد: دیگر تشکل‌های فرهنگی خراسان رضوی نیز در اقدامی مشابه، مخاطبان خود را وادار به دنبال کردن آن‌ها در فضای مجازی نموده‌اند و در واقع موج جدیدی از فعالیت‌های فرهنگی خراسان رضوی در قالب فضای مجازی راه افتاده است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.