علی درخشنده با نگاهی تحلیلی، از جدیدترین فعالیت خود و تغییرات " دشمنان " گفت.

علی درخشنده کارگردان سینما درباره جدیدترین فعالیت هنری خود به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال تحقیق و بررسی برای پرداختن به قصه‌ای جدید هستم که در این مسیر با یک نویسنده که در ابتدا با دنیای فکری من و بعد فیلمنامه ارتباط نزدیک تری برقرار کند، همکاری مشترک خواهم کرد.

او افزود: سینمای فعلی ما خالی از ملودارم عاشفانه است البته قصه‌ای که به معنای واقعی عاشقانه باشد نه اینکه با قیافه بخواهیم عشقی را به زور بیان کنیم؛ سعی کنیم فیلمنامه‌ای خوب داشته باشیم که باور پذیر و حتی فراتر از واقعیت پیش برود، چون یکسری از اتفاقات اطرافمان اینگونه هستند که شاید در نگاه اول واقعی نباشد، اما هست و باید قبول کرد.

این کارگردان ادامه داد: فیلم بعدی من فضایی عاشقانه دارد؛ اما این فضا درگیری‌ها و کنش و واکنش فردی یک شخص با خودش است و کمتر به فضای اطرافش می‌پردازیم.

درخشنده درباره بیان امید در جدیدترین اثرش کرد: من فیلمساز نمی‌توانم بگویم امید داشته یا نداشته باشید، چون نمی‌توانم برای هیچکس نسخه‌ای بپیچم. پس وظیفه خودم می‌دانم مسائل و اتفاقات را مطرح کنم و تصمیم گیری را بر عهده خود مخاطب بگذارم.

این کارگردان با اشاره به نشان دادن فضا‌های شخصی در تولید فیلم هایش، بیان کرد: فعلاً تمایل دارم در فیلم هایم روی فضا‌های شخصی کار کنم، چون از فردگرایی اتفاقات زیادی رخ می‌دهد. نمونه اش بیرون رفتن یا نرفتن این روز‌های آدم‌ها به خاطر ویروس کروناست. خیلی‌ها می‌گویند چون همه بیرون می‌روند ما هم می‌رویم. در صورتی که این رفتار صحیحی نیست. باید تامل و تفکر کرد و در فضای فردیت خود بهترین تصمیم را گرفت؛ چون حداقل می‌دانید چرا شما بیرون نمی‌روید. این مقوله برای من بسیار مهم است، چون احساس می‌کنم جهانی که در آن آدم‌ها خودشان را بشناسند، گلستان خواهد شد.

این کارگردان گفت: قصه عاشقانه‌ای که درگیر آن هستم شاید ربطی به سینمای عاشقانه این روز‌های سینما ندارد؛ البته که تمایل زیادی برای ساختن آثاری عاشقانه مانند کار‌های زنده یاد علی حاتمی دارم، اما فکر نمی‌کنم به این زودی به چنین مرتبه‌ای برسم، چون سخت است و جرأت نمی‌کنم سمت آن بروم. فعلاً در سیستم جهان خودم به عشق می‌پردازم شاید از نگاه من چیز دیگری باشد بدین خاطر می‌گویم قصه ام عاشقانه مرسوم نیست.

او در خصوص کوتاه کردن فیلم سینمایی «دشمنان» نسبت به آن چیزی که در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد، بیان کرد: حدود شش دقیقه از آن کم شد و پلان‌هایی هم اضافه شد. البته همه این کم و زیاد کردن‌ها را قبل از جشنواره می‌دانستم و قصد انجامش را داشتم، اما به علت نبود زمان کافی، پیش نرفت. پس از جشنواره با بازخوردی که از مخاطبان و منتقدان گرفتم، خوب پیش رفت.

درخشنده درباره اهمیت اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: اصولاً جشنواره فیلم فجر پیش درآمدی برای اکران و حتی حضور‌ فیلم در خارج از کشور است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار