نتایج نظرسنجی جدید حاکی از بی‌اعتمادی شدید مردم آمریکا به اظهارات رئیس‌جمهور کشورشان درباره بیماری کرونا است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد از هر ۳ آمریکایی تنها یک نفر (۳۷ درصد) به اطلاعاتی که از زبان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورشان درباره بیماری کرونا می‌شنوند، اعتماد دارند.

بنا به نتایج نظرسنجی «ان پی آر-پی بی اس نیوزآور-ماریست»، اکثریت شرکت کنندگان، ۶۰ درصد، اعلام کردند به اظهارات ترامپ در خصوص بیماری کووید-۱۹ اعتماد اندک داشته یا اصلا اعتماد ندارند.

در میان شرکت کنندگان حامی حزب دموکرات تنها ۸ درصد اعلام کردند که به حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره همه گیری کرونا باور دارند، این در حالیست که ۹۱ درصد از دموکرات‌ها به حرف‌های ترامپ اعتماد ندارند.

از سوی دیگر ۲۱ درصد از شرکت کنندگان حامی حزب جمهوری‌خواه نیز به اظهارات ترامپ درباره ویروس کرونا اعتماد ندارند در حالیکه ۷۴ درصد از جمهوری‌خواهان نظر مخالفی در این باره داشتند.

نزدیک به یک سوم از شرکت کنندگان مستقل اعلام کردند حرف‌های ترامپ درباره این بیماری جدید را باور دارند این در حالی است که ۶۲ درصد معتقد بودند حرف‌های رئیس‌جمهور آمریکا در این باره قابل اعتماد نیست.

در عین حال بنا به نتایج این نظرسنجی ۸۴ درصد از مردم آمریکا به اطلاعات اعلام شده از سوی کارشناسان بخش سلامت عمومی اعتماد داشتند. ۷۲ درصد به اظهارات مقامات محلی و ایالتی و ۵۰ درصد نیز به اطلاعات رسانه‌های خبری این کشور اعتماد داشتند.

همچنین ۴۰ درصد از حامیان حزب جمهوری خواه و ۷۶ از حامیان حزب دموکرات کرونا را تهدیدی جدی اعلام کردند. در آمریکا تاکنون بیش از ۴ هزار نفر به یروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۹۳ جان خود را از دست داده اند.

نظرسنجی جدید ان پی آر-پی بی اس نیوزآور-ماریست روز‌های جمعه و شنبه از میان ۸۳۵ نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار