اظهارات «اندرو کومو» فرماندار نیویورک درباره شیوع کرونا واکنش رئیس‌جمهور آمریکا را در پی داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری به اظهارات «اندرو کومو» فرماندار نیویورک درباره شیوع کرونا واکنش نشان داد.

وی در پیام خود نوشت:  اندرو کومو خواستار این است که «با همه ایالت‌ها یکسان برخورد شود.»، اما همه ایالت‌ها یکسان نیستند. برخی از آن‌ها به شدت بر اثر ویروس چینی (کرونا) لطمه دیده‌اند، در حالیکه عملا برخی از آن‌ها اصلا آسیب ندیده‌اند. نیویورک، کانون بزرگ {شیوع بیماری} است؛ موارد ابتلا در ویرجینیای غربی تاکنون صفر بوده است. اندرو، این موضوع را سیاسی نکن.

ترامپ خطاب به فرماندار نیویورک: موضوع کرونا را سیاسی نکن

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته به دلیل استفاده از لفظ «ویروس چینی» به جای «ویروس کرونا»، که ابتدا در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد، در پیام توئیتری خود مورد انتقاد‌های گسترده قرار گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در توئیتی از حمایت خود از بخش‌های مختلف در جریان شیوع ویروس کووید ۱۹ در این کشور سخن گفت و از لفظ «ویروس چینی» برای این ویروس استفاده کرد. او در توئیترش نوشت: «آمریکا به طور قدرتمند از صنایعی مانند ایرلاین‌ها و سایر صنایع که به طور ویژه از ویروس چینی آسیب دیده‌اند، حمایت خواهد کرد.»

این اقدام ترامپ به سرعت مورد انتقاد گسترده از سوی بسیاری از جمله مقامات خود آمریکا قرار گرفت. منتقدان این لفظ را نادرست و نژادپرستانه دانستند.

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا و شهردار نیویورک نیز به آن واکنش نشان دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار