تصاویر عجایب و شگفتی‌های جهان را در این خبر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قرنطینه خانگی و تعطیلاتی که از شیوع ویروس کرونا در جهان رخ داده است، بهترین زمانی است که می‌توانید با استفاده از آن به دورترین و جذابترین نقاط جهان سفر کنید؛ البته سفر رفتن بی‌هزینه‌ نیست و باید در کنار هزینه‌ها، مسافتی طولانی را هم به آن اضافه کنید. اما ما در این گزارش قصد داریم مسافت‌ها را کوتاه کنیم و در کمترین زمان ممکن سفری به دورترین نقطه جان و کوه آتشفشان گل داشته باشیم.

کوهی که در لحظه مواد مذاب و گِل از دهانه‌های آن می‌جوشد و از شکاف‌های آن به روی زمین روان می‌شود. آتشفشان گِلی یکی از نقاط توریستی جمهوری آذربایجان است که هرساله مواد آهکی و مذاب آن روی زمین جمع شده و رفته رفته به کوهی آتش فشانی تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند///دپویی

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

آتش فشانی گِلی هم جزئی از جاذبه‌های گردشگری است و هم به دلیل شرایط بد جوی و منتشر شدن گازهای سمی، محلی بسیار خطرناک برای انسان‌ها محسوب می‌شود. اما تماشای آن برای گردشگرانی که به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند، خالی از لطف نیست و تصاویری که تا امروز از این آتشفشان گِل منتشر شده، همه تلاش گردشگران و عکاسان کنجکاوی است که به این منطقه دیدنی و البته خطرناک سفر داشتند. 

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

گفتنی است؛ آتشفشان در لغت به معنی کوهی از مواد مذاب است که به سمت دهانه کوه پرتاب می‎شود، اما این کوه، علاوه بر پرتاب گدازه‌های آتشین، گلوله‌های داغ گِلی را به سمت دهانه پرتاب می‌‎کند، و یا مواد مذاب یا در اصطلاح علمی ماگمایی که از او خارج می‌شود، ترکیبی از مواد شیمایی، آهک، مواد سربی و ... است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.