با ابطال انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی بار دیگر وضعیت این فدراسیون در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات فدراسیون دو و میدانی در حالی ۱۹ اسفند ماه برگزار شد که خیلی از روسای هیئت‌های ورزشی و تعدادی از کاندیدا‌ها مخالف برگزاری این مجمع بودند، اما در نهایت وزارت ورزش و جوانان به خاطر اینکه این فدراسیون از بلاتکلیفی در بیاید تصمیم گرفت در هر صورت انتخابات دو و میدانی را برگزار کند.

انتخابات دو و میدانی با حضور ۲۸ نفر یعنی ۲/۳ عضو برگزار و در پایان داوری با ۲۰ رای به عنوان رئیس فدارسیون دو و میدانی انتخاب شد. البته کیهانی دیگر نامزد انتخابات فدراسیون دو و میدانی به نحوه برگزاری این مجمع انتخاباتی معترض بود. او مدعی بود که خیلی از اعضای هیئت های دو و میدانی در این مجمع حضور نداشتند و نماینده آنها نیز امضای رئیس هیئت ها را در اختیار نداشتند. ۷ مورد تخلف در این انتخابات محرز شده است.

شکایت کیهانی و برخی از روسای هیئت‌ها به بازرسی کل کشور باعث شد که جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان برگزار شود. مسئولان ورزش در این جلسه تصمیم گرفتند که انتخابات ابطال کنند و در نهایت خیلی زود هم مهدی مبینی یکی از کارمندان وزارت ورزش به عنوان سرپرست جدید دو و میدانی انتخاب شد. 

بلاتکلیفی دو و میدانی با ابطال ریاست داوری

با توجه به اینکه در سال المپیک هستیم باید ببینیم شرایط فدراسیون دو و میدانی به چه صورت می‌شود و این فدراسیون چه زمانی قرار است از بلاتکلیفی خارج شود.

البته خیلی از دو و میدانی کاران تمایلی به حضور مجدد کیهانی در این رشته ورزشی نداشتند و از اینکه انتخابات برگزار شد و افشین داوری به عنوان رئیس فدارسیون انتخاب شده بود خوشحال بودند، اما تصمیم وزارت ورزش و جوانان مبنی بر ابطال انتخابات دو و میدانی و برگزاری مجدد این انتخابات شوکی بر پیکره جامعه دو و میدانی وارد کرد.

دو و میدانی یکی از رشته‌های مدال آور در المپیک است و احسان حدادی شانس زیادی برای کسب مدال در این رقابت‌ها دارد. ابطال انتخابات باعث شده که این رشته مادر و پایه بلاتکلیف باقی بماند و به نظر می رسد  بعد از المپیک وضعیت صندلی ریاست این فدراسیون مشخص می‌شود.

شنیده ها حاکی از این است که  برنامه و نقشه‌ای پشت این موضوع بوده که انتخابات دو و میدانی عقب بیافتد و دلایلی در این مورد وجود دارد. اول: هزینه‌های فدارسیون دو و میدانی تا المپیک سنگین است به همین دلیل کاندیدایی که به خیال خود تصور می‌کرد رئیس فدراسیون دو و میدانی می‌شود تمایل داشت انتخابات تا المپیک عقب بیافتد و بعد از این رقابت‌ها انتخابات برگزار شود تا مسئولیت عواقب نتایج ضعیف احتمالی دو و میدانی را قبول نکند.

دوم اینکه روز مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی ۱۴ رئیس هیئت دو و میدانی به یک باره تلفن‌های همراه خود را خاموش کردند و حتی جواب مدیرکل استان‌ها را ندادند. این موضوع عادی نیست.

به هر حال مبینی  سرپرست جدید دو و میدانی باید یک بازه زمانی برای شناخت مجدد اتفاقات و امور فدارسیون دو و میدانی پشت سر بگذارد تا بتواند سر وسامانی به این رشته ورزشی در سال المپیک بدهد و او با چالش بزرگی در این فدراسیون مواجه است. 

بلاتکلیفی دو و میدانی با ابطال ریاست داوری

سپهر زاد: حضور نداشتن ۱۵ نفر در مجمع دو و میدانی شائبه ایجاد می‌کند

هادی سپهر زاد مربی دو و میدانی درباره ابطال انتخابات دو و میدانی گفت: متاسفانه این اتفاق رخ داد، اما امیدوارم این موضوع تلنگری برای وزارت ورزش باشد که بداند چه دلایلی باعث افت دو و میدانی شده است. علت اصلی مشکلات دو و میدانی به روسای هیئت‌های دو و میدانی باز می گردد که حاضر نشدند در مجمع انتخاباتی حضور یابند یا نماینده خود را به مجمع بفرستند. به هر حال همیت برای پیشرفت دو و میدانی وجود ندارد.

او ادامه داد: به هر حال حضور نیافتن یکی - ۲ نفر از اعضای مجمع به علت کهولت سن موجه است، اما اینکه ۱۵ نفر در مجمع حضور پیدا نکنند شائبه ایجاد می‌کند. همین افراد غایب بعد از انتخابات شکایت کردند که بدون حضور آن‌ها مجمع برگزار شده است. البته برخی از افراد با وجود شرایط سخت به مجمع انتخاباتی آمدند و همه مسائل و مشکلات را به جان خریدند تا انتخابات برگزار و یک نفر به عنوان رئیس فدراسیون برگزیده شود تا فدراسیون بلاتکلیف نماند.

آشتیانی: ابطال انتخابات دو و میدانی درست بود

کاظمی آشتیانی یکی از کاندیدا‌های انتخابات فدارسیون دو و میدانی گفت: به نظرم وزارت ورزش کار خوبی کرد که انتخابات را ابطال کرد. این کار منطقی بود، چون حرف و حدیث در این مورد زیاد شده بود. به هر حال ۲۰ رئیس هیئت دو و میدانی در مجمع حضور نداشتند. همچنین علی نژاد رئیس مجمع انتخاباتی دو و میدانی فردی قانونمند است و انتظار می‌رفت که قانونی عمل کند و جلوی اشتباهات را بگیرد.


بیشتر بخوانید: بررسی تخلفات صورت گرفته در انتخابات دو و میدانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار