خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: با توجه به تعطیلی فضاهای آموزشی وشیوع ویروس کرونا، در بیش از ۴۰ مدرسه مجازی خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و مشاورهای برای هفت گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه ارئه میشود.
رنجبربا اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: تولید و اشاعه دانش و پژوهش در قلمرو تشخیص وپیشگیری و مداخلههای آموزشی، درمانی و توانبخشی بهنگام در آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه از طریق مدارس مجازی تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس آموزش وپروش استثنایی استان این پویش را یکی راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانش آموزان و معلمان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان با بهره برداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان، آموزش و محیط آموزشی در ارتباط هستند.
او بیان کرد: خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، کار درمانی وشنوایی شناسی برای حدود ۸۰۰ نفر دانشآموز با استفاده ازروشهای آموزشی خاص در مدارس ومراکز مجازی با نیازهای ویژه ارائه میشودواین خدمات زمینه پرورش قوای فکری و جسمی دردانش آموزان را فراهم میکند.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان یادآورشد:گفتار درمان وکاردرمانگران با استفاده از دانش و مهارتهای خود در زمینههای روانی-اجتماعی، حسی-حرکتی، درکی-شناختی، توانمندیها و مشکلات دانش آموزان را شناسایی کرده و با همکاری و حمایت کارکنان آموزشی و والدین، مداخلههای مناسبی را با هدف ایجاد زمینهای برای رشد مهارتهای تحصیلی، استقلال در مراقبت از خود، توانایی حل مشکل و مهارتهای اجتماعی فراهم میکنند.
به گفته رنجبر اگر کودکان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای حرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای کودکان استثنایی کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
او با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه برای بهره مندی هر چه بهتر از برنامههای آموزشی نیازمند ارائه خدمات درمانی و توانبخشی هستند، تصریح کرد: آنان ازاین طریق میتوانند بر محدودیتهای جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شأن استعدادها و توانایی هایشان است، دست پیدا کنند.
انتهای پیام/ع