رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه گفت : درمان خاصی برای بیماری ویروس کرونا وجود ندارد، درمان ارزان و در دسترس کرونا «خودمراقبتی» است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های ورزشی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت : هیأت پزشکی ورزشی با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان براساس ابلاغیه فدراسیون، ستادی را تشکیل دادیم تا مسائل پزشکی در خصوص ورزش را رصد کنیم.

او مهمترین برنامه در این راستا را بحث پیشگیری عنوان کرد و گفت : درمان خاصی برای بیماری ویروس کرونا وجود ندارد، درمان ارزان و در دسترس کرونا خودمراقبتی است که با رعایت بهداشت فردی و رعایت رفتار‌های اجتماعی حاصل می‌شود.

رئیس هیأت پزشکی ورزشی کرمانشاه با تاکید بر بحث در خانه ماندن، گفت: تمامی باشگاه‌های ورزشی به نحو صحیح ضدعفونی و گندزدایی شده است، البته بخش زیادی از باشگاه‌های دولتی تعطیل شده و تعداد محدودی از باشگاه‌های خصوصی در حال فعالیت هستند که توصیه می‌شود تعطیل کنند.

قادری از ورزشکاران خواست جدا از بحث کرونا کلا از مصرف بی‌رویه کورتون‌ها، مکمل‌ها و دارو‌های نیروزا جدا خودداری کنند و افزود: یکی از اصول مبارزه با کرونا داشتن سیستم ایمنی قوی است که استفاده بی‌رویه از بسیاری از این دارو‌ها به تضعیف سیستم ایمنی کمک می‌کند.

قادری گفت: ورزشکاران در این ایام می‌توانند در منزل با وسایل ورزشی ساده و همچنین با مشاوره تلفنی از مربیان مجرب به ورزش خود ادامه دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.