مسئول مرکزبهداشت شهرستان خرم آباد از انجام غربالگری ۴۸۰ هزارنفرجمعیت این شهرستان در رابطه با بیماری کروناخبرداد.

مهرداد حسین پور مسئول مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: در ارتباط با برنامه مبارزه با بیماری کرونا مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد علاوه بر آموزش وپیشگیری در قسمت درمان وبیماریابی فعالیت‌هایی داشته است که در ۲۹ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و ۴۲ پایگاه شهری و ۹۵ خانه بهداشت بیماریابی به صورت غربالگری از طریق تماس با خانواده حدود ۴۸۰ هزار نفرجمعیت خرم آباد انجام شد که بالای ۹۰ درصد موفق به تماس شدند.

او افزود: افرادی که علائمی ازجمله تب، سرفه‌های خشک وتنگی نفس بودند به دو مرکز غربالگری که داریم ارجاع داده داده شدند که این دومرکز یکی در خیابان رازی خیابان بوعلی مرکز ناصرخسرو ودیگری در گلدشت شرقی کنارپمپ گاز است واین دومرکز به صورت ۱۶ ساعته حتی در ایام تعطیل عید هم با پزشک مبارزه با بیماریها، ماما وبهداشت محیط مستقر هستند و بیماران را ویزیت می‌کنند.

مسئول مرکز بهداشت شهرستان خرم آباد ادامه داد:افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند ویزیت می‌شوند اگر نیاز به استراحت در منزل دارند دارو تجویز می‌کنند وافرادی که نیاز به انتقال به بیمارستان دارند با فرم به بیمارستان جهت اقدامات تخصصی معرفی می‌شوند.

حسین پور اظهارداشت: در بیمارستان عشایر هم یک اکیپ بهداشتی حضور دارند که پیگیر افرادی که مراجعه می‌کنند هستندو افرادی را تا زمان ترخیص با پیگیری از خانواده هایشان رصد می‌کنند.

او گفت: آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا هم در لرستان با حمایت رییس دانشگاه راه اندازی کردیم که ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ آزمایش را در خرم آباد دارد که ۱۲ تا ۲۴ ساعت جواب آزمایش هم مشخص می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.