معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از قرار گیری ۱۸ درصد کارخانه‌های تولید الکل کشور دراستان خبرداد.

اسدعبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در لرستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، گفت: این درجلسه‌ای که با تولید کنندگان الکل وژل‌های ضدعفونی کننده ودستگاه‌های نظارتی ودانشگاه علوم پزشکی برگزار شدتصمیمات خوبی گرفته شد.

او افزود: استان لرستان ظرفیت خوبی در حوزه الکل کشور دارد به طوری که حدود ۱۸ درصد الکل کشور تولید می‌کند به طوری که به یکی از قطب‌های بزرگ تولید دارو در کشور تبدیل شده است وبه کمک این تولید کنندگان در حال عبور از این مرحله بحرانی کمبود موادضدعفونی کننده هستیم.

عبدالهی ادامه داد: کمبود‌هایی درخصوص دستکش وماسک در استان داشتیم که با ورود کارخانه‌های جدید و واحد‌های اقتصادی می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان اظهارداشت:از جمله این واحد‌ها بایر افلاک ازنا است که قبلا دارو‌های دامی وانسانی تولید می‌کردند که به تولید ژل وضدعفونی کننده‌ها ورود پیدا کردند وهمچنین نساجی بروجرد که یکی از بزرگترین نساجی‌های کشور است و زاگرس پوش که کارخانه بزرگ تولید البسه است که در زمینه تولید ماسک شروع به فعالیت کردند.

او گفت: امیدواریم بتوانیم با برطرف کردن نیاز‌های استان در زمینه‌های مختلف بتوانیم به استان‌های همجوار هم خدمت رسانی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان افزود: قیمت‌های متفاوتی در بین تولیدات این واحد‌های اقتصادی وجود داشت که با توافقی که صورت گرفت سعی کردیم همسان سازی صورت بگیرد که این کالا‌های اساسی به راحتی در دسترس مصرف کنندگان قراربگیرد که بتوانیم از این شرایط بحرانی که به واسطه بیماری کرونا برای استان و کشور ایجاد شده است عبور کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.