براساس اعلام وزارت بهداشت ، استفاده از وسایل گرمایشی مانند سشوار، اتو و بخارشوی با هدف ضدعفونی کردن وسایل خانه تایید نمی ­شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ویروس کرونا سرمادوست بوده و در دما‌های پایین بهتر زنده می­ ماند. به طوری که برخی از محققین ادعا می­ کنند این ویروس اگر در دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی ­گراد برای مدت زمان ۲ تا ۹ روز بسته به نوع سطح، باقی بماند از بین می ­رود.
 
با این حال به دلیل جدید بودن این ویروس، یافته­‌ها درباره‌ی آن هنوز قاطع و جامع نیست و نمی­ توان هر ادعایی را به سادگی پذیرفت.

حال سؤالی که مطرح می ­شود این است که آیا از وسایل گرمایشی، مانند سشوار، اتو و بخارشوی می­ توان برای ضدعفونی کردن وسایل خانه استفاده کرد؟

به طور مستقیم و صریح در منابع به این موضوع پرداخته نشده است، اما بر اساس پاسخ­هایی که سازمان جهانی بهداشت به برخی سوالات داده، استفاده از خشک کن­های برقی در سرویس­های بهداشتی به تنهایی برای از بین بردن این ویروس کافی نیست؛ اما استفاده از آن‌ها پس از شست و شوی مناسب دست­ها مانعی ندارد.

از سوی دیگر توصیه شده است برای ضدعفونی از محلول‌های الکلی استفاده شود و هیچ روش ضدعفونی دیگری را علمی نمی ­داند.
 
همچنین توصیه شده است که از گرم‌ترین درجه‌ی آب برای شست و شوی لباس ها، ملحفه و پتو استفاده شود.

با توجه به شواهد موجود، ادعایی بر موثر بودن وسایلی، چون سشوار، اتو و بخارشوی جهت ضدعفونی کردن وجود ندارد؛ لذا توصیه می‌شود از روش‌های مطمئن‌تری، همچون استفاده از محلول­های ضدعفونی مناسب و رعایت بهداشت فردی نظیر شستشوی مداوم دست­ها و رعایت فاصله اجتماعی جهت پیشگیری از انتقال کرونا بهره برد.
 
منبع: سایت تحلیلی عصر خبر
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.