رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان، فریب پیامک‌های جعلی با عناوین مختلف مانند کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا و بیمارستان‌ها را نخورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ‌حسین صادقی، رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: شهروندان به پیامک‌هایی که با ارائه شماره حساب، درخواست کمک نقدی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا  را دارند، توجه نکرده و هیچ مبلغی واریز نکنند.

او افزود: چندین مورد کلاهبرداری به شیوه ارایه شماره حساب به صورت پیامکی در استان سمنان کشف شده  است. افراد متخلف به بهانه کمک به بیماران مبتلا به ویروس کرونا درخواست کمک نقدی می‌کردند؛ که این افراد با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: برخی افراد شیاد با ارسال ایمیل ناشناس درباره ویروس کرونا قصد اخاذی دارند، تاکید می‌شود شهروندان اگر افراد ارسال کننده ایمیل را نمی‌شناسند از باز کردن ایمیل، به منظور حفظ اطلاعات خود در برابر شیادان، پرهیز کنند.

صادقی ابراز داشت: برنامه‌هایی که با عنوان تست کرونا در فضای مجازی منتشر می‌شود جعلی است و کاربران هرگونه اطلاعات و نرم افزار در زمینه ویروس کرونا را صرفا با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اعلام کرده است: مردم نوع‌دوست کشورمان به ویژه استان سمنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۰۲۱۳۱۳۴۹۴۶۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۲۷۴۶۳۱ نزد بانک صادرات شعبه میدان سعدی سمنان و شماره حساب ۱۷۰۶۰۴۷۷۷۰۲ نزد بانک ملت شعبه مرکزی سمنان واریز کنند.

تا ظهر یکشنبه یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت. کنند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار