استاندار خراسان رضوی گفت: ۶ نقطه ورودی به مشهد را از فردا اعمال محدودیت می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در برنامه تلویزیونی اشاره گفت: ۶ نقطه ورودی به مشهد را از فردا اعمال محدودیت می کنیم، به عنوان مثال کسی که از کلات می خواهد به نیشابور برود حق ندارد از داخل شهر گذر کند.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم پلاک‌های غیر مربوط به استان را برگردانیم و چنانچه مشکلاتی داشته باشند قرنطینه می‌کنیم و پیامکی‌هایی ارسال می کنیم که شرایط خراسان رضوی قرمز است.

استاندار خراسان رضوی گفت: به فرمانداران دستور داده شده که محدودیت‌ها را اعمال کنند.

رزم حسینی افزود: امروز محموله قابل توجهی الکل از خوزستان وارد استان شد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم افزایش یافته است.

او با بیان اینکه تقاضا داریم مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند، تصریح کرد: اگر مردم همراهی نکنند، ممکن است شرایط حادتر شود.


استاندار خراسان رضوی گفت: از نخبگان و چهره‌های علمی و فرهنگی که نامه‌هایی دلسوزانه با موضوع تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی نوشتند، بسیار سپاسگزارم.

رزم حسینی افزود: علاوه بر سازمان نظام پزشکی، ۵۰۰ نفر از پزشکان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هم در نامه‌های جداگانه‌ای، پیشنهاداتی مطرح کردند که برخی از آن‌ها در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به تصویب رسید.

او با بیان اینکه برای مدیریت این بحران همه باید در کنار یکدیگر باشیم، ادامه داد: مردم از خانه بیرون نیایند و "زیارت از منزل" را در برنامه داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۵ درصد کارمندان دولت سرکار می روند و مابقی دور کار هستند.
 
رزم حسینی افزود: مشهد و خراسان رضوی جایگاهی خاصی دارد، مثلا ما ۴۶ هزار نفر از اتباع بیگانه را به خارج از استان منتقل کردیم و روزی ۳ تا ۴ هزار نفر خروج از مرز‌ها داریم.
 
او ادامه داد: ۴۵ میلیارد بودجه دولتی به دانشگاه علوم پزشکی دادیم و غیر از آن ۲۰ میلیارد تومان دادیم که شهرداری هم کمک کرده است.
 
استاندار خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ تخت برای درمان کرونا داریم که ۵۰۰ تخت اشغال است و اگر ناگهان ۲ هزار نفر به بیمارستان مراجعه کنند از خدمات ۵۰۰ نفر باید بزند و نرخ مرگ‌و‌میر افزایش پیدا می‌کند.
 
رزم حسینی افزود: به عنوان خدمتگزار می‌گویم اگر رعایت نکنید فاجعه انسانی به وجود می‌آید و مردم باید تا ۲۰ روز آینده رعایت کنند، برخی متخصصان می‌گویند شرایط تا پایان فروردین ادامه خواهد یافت.
 
او تصریح کرد: ظرفیت درمانی استان کم است به آنجا سفر نکنید، خراسان رضوی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است و باید این استان را متفاوت از سایر استان‌ها دید.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.