رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بی توجهی شهروندان به هشدار‌های بهداشتی احتمالا طی روز‌های آتی شاهد افزایش نگران کننده و غیرقابل باور مبتلایان به کرونا باشیم.

دکتر امینی فرد رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۹۰درصد موارد موارد مبتلا به کرونا حوزه تحت پوشش دانشگاه ساکن ایرانشهر بوده و باتوجه به بومی بودن مواردجدید کرونا و عدم توجه شهروندان به هشدار‌های بهداشتی احتمالا طی روز‌های آتی شاهد افزایش نگران کننده و غیرقابل باور مبتلایان به کرونا باشیم.

متاسفانه علیرغم درخواست‌های متعدد دانشگاه از مسئولین ذیربط، اکثریت صنوف کماکان بصورت سنتی فعال و تردد غیرضروری شهروندان و حضور در تجمعات و برگزاری مراسمات عروسی بدون توجه به عواقب خطرناک آن نگران کننده و قابل تامل است.

 او افزود: حدود ۲۵۰۰نفر تاالان غربالگری شدن که ازین تعداد حدود ۱۵۰نفر مشکوک و ۵نفر مثبت قطعی بودن (۴نفر ترخیص و یک نفر هم تحت نظر در بخش مرافبت‌های ویژه)  از این تعداد مثبت مبتلایان  ۴نفر ایرانشهر و ۱ نفر در چابهار است.

تقاضا داریم مسئولین امر در خصوص ساماندهی صنوف خدماتی و ایجاد سازوکار مناسب به نحوی که مایحتاج ضروری شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی، درب منازل تحویل گردد اقدام نمایند.

مجددا به همه شهروندان توصیه میشود جهت حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به کرونا، هشدار‌های بهداشتی را جدی گرفته و ازحضور در اماکن پرازدحام و تجمعات پرهیز نمایند و حتما تااطلاع ثانوی در خانه بمانند و بجز موارد خیلی ضروری از منزل خارج نشوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.