معاون بهداشت وزارت بهداشت از غربالگری بیش از ۱۰ میلیون نفر در در بسیج ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: چهارمین روز بسیج ملی مبارزه با کرونا در چهار استان آغاز کرده ایم واین بسیج ملی از روز گذشته در سراسر کشور اجرایی شده است.

او ادامه داد: بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از طریق سامانه خود ارزیابی اطلاعات خود را ثبت کرده اند و ۷۰ هزار نفر فعالیت‌ها را ثبت  می‌کنند و در صورت نیاز با افراد تماس می‌گیرند.

رییسی گفت: ۲۱۰ هزار نفر علامت کرونا داشتند و از این تعداد ۳۰ هزار نفر دارای علائمی بودند که به مراکز بهداشتی ارجاع داده شدند و حدود ۱۲۰۰ نفر به بیمارستان رفتند و حدود ۹۰۰ نفر بستری شدند و ۲۵۰ نفر درمان ۲ دارویی گرفتند و ما بقی در منزل استراحت می‌کنند و مراقبین سلامت با این افراد روزانه تماس برقرار می‌کنند.

او ادامه داد: گیلان و لرستان با بیشترین غربالگری توانستند بیشترین موارد مشکوک و آلوده را شناسایی کنند و با این بسیج ما می توانیم افراد آلوده را شناسایی و زنجیره ویروس را قطع کنیم.

رییسی گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه salamt.gov.it  و تماس تلفنی ۴۰۳۰ و مراجعه به مراکز بهداشتی در بسیج ملی مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

در حال تکمیل/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار