حسینی گفت: ۲۴۷۶ ساعت کلاس آموزش نکات بهداشتی پیرامون ویروس کرونا برای ۷۱ هزار اولیاء دانش‌آموز برگزار شد.

کیابه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: علاوه بر این، ۱۷ هزار و ۲۴۳ ساعت مشاوره تلفنی در خصوص کنترل و پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا به والدین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه داده شده است.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از کادر اداری، مدیران، معلمان ونیرو‌های خدماتی و بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ راننده سرویس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیز آموزش‌های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی را دریافت کرده اند که اکثر این آموزش‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی بوده است.

معاون وزیر با بیان اینکه ۲۲۵ نیروی مراقب سلامت در مدارس استثنایی به ارائه خدمات می‌پردازند اظهار داشت: علیرغم کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس، پوستر‌های بهداشتی و آموزشی مربوط به کرونا ویروس در بیش از ۹۵ درصد مدارس استثنایی توزیع و نصب شده است و تمامی مدارس نیز به مخزن صابون مایع تجهیز شده اند.

حسینی در پایان با اشاره به راهکار‌های کاهش اضطراب و مدیریت استرس در مقابل بحران کرونا افزود: در اختیار گذاشتن بسته‌های مداخله‌ای و شناسایی و ارجاع مخاطبین جهت مشاوره‌های فردی از جمله راهکار‌های استان‌ها جهت کاهش اضطراب دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.