باغ های پرشکوفه گلستان نوید فصل پر میوه را می دهند.

گلچین رییس جهاد کشاورزی شهرستان رامیان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: ۳۰ هزار هکتارسطح زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان است که تنوع خوبی در زمینه گندم، جو و محصولات باغی دارد.

او ادامه داد: ۶۰ درصد از این باغات را میوه‌های هسته دار مانند، انواع هلو، انواع آلو و شلیل تشکیل می‌دهند و مابقی آن میوه‌های دانه دار مانند گلابی، به، گردو، زیتون، فندق و مقداری انار و خرمالو است.

گلچین افزود: براین اساس، کشاورزان حدود ۵۶ هزار تن انواع میوه را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه صادرات این میوه‌ها ارز آوری نیز برای شهرستان داشته است افزود: در سال‌های گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در زمینه صادرات میوه‌های هسته دار داشته است.
او افزود: میوه‌هایی مانند انار و آلو طراوت و شادابی خاصی به باغ‌ها داده است و همچنین سازمان جهاد کشاورزی و بخش باغبانی آماده است که با باغداران همکاری لازم را داشته باشد.

گلچین گفت: در خصوص نهاده‌ها و سم فروشی‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در مورد مسائل فنی نیز کارشناسان این پهنه در خدمت باغداران هستند.

او ادامه داد: در اراضی شیب دار فندوق و زیتون کاشته می‌شود که طرح حمایتی نیز برای کشت در این اراضی به کشاورزان اختصاص داده شد.

گلچین گفت: این میوه‌ها از اردیبهشت ماه می‌رسند که در بازار‌های استان مصرف و بخشی از آن نیز به بازار‌های کشورعراق صادر می‌شوند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.