مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال در ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی این استان با انواع آفات و بیماری‌ها مبارزه شیمیایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضایی مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: از مجموع این سطح مبارزه ۹ هزار و ۸۷۸ هکتار مربوط به سن غلات، هفت هزار و ۵۲۹ هکتار ملخ، ۸۰ هزار و ۳۸۹ هکتار علف‌های هرز در مزارع غلات و هشت هزار و ۶۷۰ هکتار مربوط به مبارزه با جوندگان است.

رضایی افزود: همچنین در سطح سه هزار و ۵۲۳ هکتار با بیماری‌های غلات و در سطح ۱۶۸ هزار هکتار با بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات زراعی نیز مبارزه انجام شده است.

او گفت: علاوه بر این، در سطح ۷۰ هزار و ۹۹ هکتار با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات باغی و در سطح هزار و ۷۲ هکتار با آفات غلات بجز سن مبارزه شده است.

رضایی بر مبارزه بیولوژیکی نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در سطح ۵۷۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی و پنبه نیز به صورت بیولوژیک با آفات مبارزه شد.

رضایی افزود: در این مدت در ۲۲ هزار ۶۵۱ هکتار نیز ردیابی، نظارت و کنترل آفات و بیماری‌های قرنطینه ­ای داشته ایم.

وی گفت: در سطح ۲۱ هزار و ۱۲ هکتار نیز با تجهیزات کنترل غیر شیمیایی فعالیت‌های ردیابی، پیش آگاهی و کنترل آفات و بیماری‌های کلیدی استان داشته ایم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: تهیه ۲۰ هزار تن بذور ضدعفونی شده، مبارزه با علف‌های هرز در مزارع کلزا قبل و بعد از کاشت، بازدید از اماکن سن غلات و کانون‌های ملخ و رصد آفات بویژه شته از جمله برنامه‌های فصل بهار این مدیریت است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.