مدیرعامل جدید باشگاه سایپا گفت: سایپا ظرفیت خوبی در ورزش ایران دارد و بازیکن سازی را در این تیم مدنظر دارم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب کاشانی درباره انتصابش به عنوان مدیرعاملی باشگاه سایپا تهران و همچنین اینکه با توجه به ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، کدام پست را ترجیح می‌دهد گفت: این ۲ موضوع از هم جدا است. حدود ۲۰ روز پیش دوستان ما در شرکت سایپا جلسه‌ای برگزار کرده و از من خواستند به این باشگاه بروم، اما با توجه به اینکه در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کرده بودم، اولویتم حضور در فدراسیون بود.

او ادامه داد: با توجه به مخالفت فیفا و AFC در نهایت انتخابات فدراسیون به تعویق افتاد. تاریخ جدیدی هم تاکنون اعلام نشده است. برای اصلاح اساسنامه باید مجمع فوق العاده‌ای تشکیل شود و سپس طبق شرایط جدید، نحوه ثبت نام‌ها تغییر می‌کند. تا ثبت نام‌های جدید اعمال و زمان مشخصی سپری شود، من می‌توانم به تیم شهر خودم یعنی سایپا کمک کنم. به همین دلیل امروز قبول کردم در خدمت باشگاه سایپا باشم و از لطف دوستان برای انتخاب من تشکر می‌کنم.

حبیب کاشانی

کاشانی درباره برنامه هایش برای باشگاه سایپا گفت: از زمان حضور من در باشگاه سایپا چند ساعت بیشتر نمی‌گذرد. ابتدا باید از مصطفی مدبر که قبل از من مدیرعامل باشگاه بود تشکر کنم چراکه او یک سال در این باشگاه زحمت کشید. سایپا در فوتبال و والیبال جزء باشگاه‌های صاحب سبک ورزش ما است. در شطرنج هم افرادی مانند سارا سادات خادم الشریعه و احسان قائم مقامی عضو باشگاه سایپا هستند. به نظر من در رشته‌هایی که برای بانوان در نظر گرفته اند هم بسیار موفق بوده اند. در واترپلو هم باشگاه سایپا عنوان‌های خوبی دارد، اما بی شک من بازیکن سازی را مدنظر دارم و حال باید دید درخواست مدیران ارشد این شرکت به چه شکلی است. خوشحال می‌شوم اگر آن‌ها فعالیت بیشتری در زمینه باشگاهداری انجام بدهند.

او افزود: نوجوانان سایپا به تازگی قهرمان والیبال کشور شده و این نوید یک تیم والیبال خیلی خوب را در آینده‌ای نه چندان دور می‌دهد. این بچه‌ها می‌توانند سال‌های بعد برای تیم ملی کشورمان افتخارآفرین باشند. در روز‌های آتی برنامه هایم را مرور می‌کنم تا ببینیم با توجه به شرایط اقتصادی مان و اینکه بودجه سال ۹۹ باید مصوب شود، می‌توانم برنامه‌های کاملی را ارائه بدهم.

مدیرعامل باشگاه سایپا درباره تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر با توجه به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: رقابت‌های لیگ تا ۳۰ فروردین عقب افتاده، همانگونه که لیگ قهرمانان به تعویق افتاد. در این وضعیت فصل آینده لیگ برتر هم دیرتر برگزار می‌شود. خوبی یا بدی لیگ ما این است که برخلاف لیگ برتر انگلیس که تیم‌های شان براساس جایگاهی که در جدول کسب می‌کنند، پول می‌گیرند، کسب رتبه اول یا آخر برای تیم‌ها تفاوتی از لحاظ مالی ندارد. اگر نتوانیم بازی‌ها را در پایان فروردین هم برگزار کنیم، شاید پیشنهاد بدهم در فوتبال هم مانند والیبال جدول را به همین شکل نگه داشته و کل مسابقات را لغو کنند. در غیر این صورت باید بازی‌های لیگ یک برگزار و تکلیف تیم‌های صعود کرده از این لیگ یا سقوط کننده از لیگ برتر مشخص شود. ۹ هفته از لیگ برتر باقی مانده است. باید تراکم دیدار‌های لیگ قهرمانان و مقدماتی جام جهانی را هم در نظر بگیریم. با این فشار احتمال دارد بازیکنان دچار آسیب دیدگی‌های شدید شوند.

حبیب کاشانی

او ادامه داد: از طرفی شاید خروج ویروس کرونا از کشورمان تا پایان خرداد طول بکشد. به نظر من تداوم رقابت‌های لیگ در این حالت به صلاح نیست. البته این یک نظر شخصی است و منظور من این نیست که پرسپولیس را قهرمان و سایپا را چهاردهم اعلام کنند.

کاشانی درباره اینکه در صورت تداوم رقابت‌ها تیم سایپا می‌تواند جایگاه چهاردهمی خود را تغییر بدهد، گفت: کارمان سخت است، اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم. سایپا جوان‌های لایقی دارد و امسال هم تصمیم گرفتند با یک تیم جوان و سرمربی تحصیلکرده و جوانی به نام ابراهیم صادقی وارد رقابت‌ها شوند.

کاشانی درباره اینکه آیا برای ادامه مسابقات به ابراهیم صادقی اعتماد می‌کند، پاسخ داد: من روز گذشته با صادقی جلسه داشته و از نقطه نظراتش استفاده کردم. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود. سه بازی سخت پیش رو داریم و تیم مان در رتبه چهاردهم جدول است، اما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم با کم‌ترین تغییرات کار را ادامه بدهیم.

کاشانی درباره اینکه آیا موفق به اخذ ۱۰ معرفی نامه برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شده بود، توضیح داد: من این کار را انجام دادم و برای حضور در انتخابات برنامه ام را نوشته بودم. با برخی هیات‌های استانی و مدیران باشگاه‌ها هم مشورت کردم و آمادگی کامل برای ارائه برنامه هایم را داشتم.

نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا برای حضور در انتخابات حکم کارگزینی ارائه کرده بود، گفت: من بازنشسته نیستم و کارمند آموزش و پرورش هستم. در زمان ثبت نام هم کل مدارک لازم را ارائه کردم.

حبیب کاشانی

او درباره اینکه شنیده می‌شود ۲ سال دیگر بازنشسته خواهد شد، گفت: من نمی‌دانم درباره چه صحبتی می‌کند. عمر دست خدا است و اگر می‌گفتید ۲ سال دیگر می‌میرم بهتر بود (باخنده). وقتی سن ثبت نام را ۶۵ سال اعلام می‌کنند، اگر حتی سن من ۶۴ سال و ۶ ماه باشد به شکل قانونی می‌توانم در انتخابت ثبت نام کنم. دیگر باقی مسائل دست خدا است. وقتی اجل برسد، تقدم و تاخر ندارد. مصداق بانگ برآمد و خواجه مرد است. برای مهدی تاج آرزوی سلامتی می‌کنم، اما ا‌و از لحاظ قانونی مشکلی برای ادامه فعالیت در فدراسیون نداشت، اما با توجه به شرایط جسمانی اش از سمت ریاست فدراسیون کناره گیری کرد.

کاشانی ادامه داد: من باید سابقه ۱۰ سال مدیریت اجرایی داشتم و مدارک خود را ارائه کردم. سایر مستندات هم به تایید مراجع ذی ربط رسید. اگر مجمع به هر دلیلی مرا انتخاب می‌کرد، برنامه ام را ارائه می‌کردم. من آموزش و پرورشی هستم و مدرک دکترای حقوق بین الملل دارم. اگر رئیس فدراسیون می‌شدم می‌توانستم تا ۶۵ سالگی کار کنم، اما در هر صورت انتخابات لغو شد.

کاشانی تصریح کرد: من تابع قانون هستم و فیفا هم نهاد بالادستی فدراسیون فوتبال است که از این فدراسیون درخواست کرده ابتدا اساسنامه را اصلاح کند و پس از این اقدام با شرایط جدید شروع به ثبت نام از نامزد‌ها کند. دوست داشتن من محلی از اعراب ندارد بلکه باید تابع قانون باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار