مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ارتباط بین مکمل یاری ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس (۱۹COVID) اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،نیلوفر حیدری مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص ارتباط بین مکمل یاری ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس (۱۹COVID) گفت : در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت و سایر مجامع بین المللی هیچگونه توصیه‌ای مبنی بر مصرف مکمل ویتامین D به منظور پیشگیری یا درمان بیماری ویروس کرونا (۱۹COVID) ارائه ننموده و شواهد علمی موجود در این خصوص که در قالب مطالعات سیستماتیک و متالیزآنالیز انجام شده است، ضد و نقیض می‌باشد؛ لذا در شرایط فعلی، اجرای برنامه مکمل یاری ویتامین D کماکان مطابق با بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موجود که تاکنون اجرا می‌شده است، می‌باشد.

او با توجه به اطلاعات غیرعلمی که در شبکه‌های مجازی منتقل شده و موجبات سردرگمی مردم می‌شود گفت : مردم در خصوص مصرف مکمل ویتامین D به نکات زیر توجه کنند:

۱- افرادی که از قبل و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، ماهیانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف کرده اند، به همین روال ادامه دهند.

۲- افرادی که تاکنون مکمل ویتامین D ماهانه مصرف نکرده اند نیز به همین ترتیب ماهانه یک عدد مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D مصرف نمایند و از مصرف خودسرانه مکمل با دوز‌های بالا خودداری کنند.

۳- بدیهی است افرادی که با تشخیص پزشک دچار کمبود ویتامین D می‌باشند، مطابق با روش‌های درمانی تجویز شده توسط پزشک معالج خود تحت درمان قرار خواهد گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.