۱۵۰ واحد پذیرنده و یک هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه طرح کارورزی چهارمحال و بختیاری ثبت نام کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵۰ واحد پذیرنده و یک هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه طرح کارورزی این استان ثبت نام کردند.

او افزود: این طرح با هدف افزایش مهارت آموزی فارغ تحصیلان دانشگاهی و تسهیل جذب در بازار کار کشور از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری از سوی وزارت کار اجرایی شده است و سال آینده هم تداوم دارد.

فاضلی با اشاره به اینکه طرح کارورزی زیر مجموعه طرح کارآفرینی و اشتغال کاج برای جوانان است اضافه کرد: جامعه هدف اجرای این طرح، دانش آموختگان دانشگاهی در همه رشته‌های دانشگاهی برحسب نیاز بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و تعاونی است.

او ادامه داد: در حال حاضر سامانه ثبت نام به نشانی karvarzi.mcls.gov.ir برای کارورزان و واحد‌های پذیرنده فعال است و آن‌ها می‌توانند آمادگی خود را از این طریق اعلام کنند.

فاضلی گفت: مبنای تعیین تعداد کارورز بر اساس میانگین تعداد بیمه شدگان (۱۲) ماه گذشته آن‌ها طبق صورت مزد ارسالی به تامین اجتماعی است و سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از کارورز معادل حدکثر ۵۰ درصد نیروی کار موجود است.

او ادامه داد: فرصت انتقال مهارت، تجربه و دانش و قابلیت جذب و اشتغال در بازار کار، فرآیندی دو طرفه و از مزایای طرح کارورزی فارغ التحصیلان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار