سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی تأکید کرد: مردم طرح غربالگری کرونا را جدی بگیرند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ دهقانی سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح و شناسایی افراد مشکوک، می‌توان گام‌های مؤثری برای مهار بیماری کرونا برداشت.

او افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat. Gov. Ir نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

دهقانی ادامه داد: برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی را ندارند، مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت، تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبان بهداشت پایش می‌شود.

دهقانی با اشاره به این که فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود، گفت: مراقبان سلامت بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک، موارد را پیگیری می‌کنند.

او تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی را از دلایل راه اندازی این سامانه دانست و افزود: با جدی گرفتن طرح غربالگری، می‌توان گام‌های مؤثری در مهار بیماری کرونا برداشت.

طرح غربالگری کرونا در خراسان جنوبی از ۱۷ اسفند آغاز شده است و تا صبح امروز ۲۵ هزار نفر پرسشنامه‌های مربوطه را تکمیل کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.