نیوزیلند از اعمال سختترین اقدامات کنترل مرزی در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نیوزیلند روز شنبه اعلام کرد سخت‌ترین اقدامات کنترل مرزی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا خواهد کرد. این اقدامات شامل قرنطینه دو هفتگی کلیه مسافران ورودی به این کشور خواهد بود.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ضروری است. نخست وزیر نیوزیلند گفت همانند بسیاری از کشور‌ها بستن مرز‌ها به نحوه موثری صورت می‌گیرد و این کشور جدی‌ترین اقدامات کنترل مرزی را در دنیا اجرا می‌کند.

آردرن با اشاره به اینکه تاکنون تنها ۶ مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده و قربانی نداشته یادآور شد قطعا شمار مبتلایان به این بیماری افزایش خواهد یافت. آردرن گفت: به همین دلیل ما باید سخت پیش برویم. ما باید تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم نیوزیلند بکار بگیریم.

نیوزیلند همچنین ممنوعیت‌های را برای ورود افرادی که اخیرا به کشور‌های دارای موارد ابتلا به کرونا و نیز افراد دارای علائم مشکوک در نظر گرفته است. این مقررات در پایان ماه مارس بسته به شرایط مورد بازبینی قرار می‌گیرند. نیوزیلند همچنین ورود کشتی‌های کروز به آب‌های خود را تا پایان ژوئن منع کرد.

همچنین اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز خواهان توقف تجمعات بیش از ۵۰۰ نفر در این کشور به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا شد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد قاره اروپا هم اکنون به مرکز اصلی شیوع این ویروس تبدیل شده و بیش از هزار نفر در ایتالیا تاکنون قربانی بیماری کووید-۱۹ شده‌اند. در همین حال، تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به این بیماری در سراسر جهان از پنج هزار نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار