مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ۱۵ هزار و ۷۸۱ نفر دوره آموزشی به علاقه‌مندان ارایه داده اند.

 خداداد اولیایی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استاندر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:: در استان ۲۱۹ آموزشگاه آزاد دارای مجوز هستند و در سال جاری بالغ بر ۳ میلیون و ۲۶۹ هزارو ۹۵۶ نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی در این آموزشگاه‌ها اجرا شده است.
اولیایی افزود: این آموزش‌ها در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۲۸ گروه آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، صنایع فلزی، امور زراعی، عمران، برق، صنایع دستی مثل بافت، فرش و... در قالب بیش از ۲۳۰ حرفه آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.
وی افزود: از میزان ۳ میلیون و ۲۶۹ هزارو ۹۵۶ نفر ساعت آموزش ارائه شده، ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۳۶ نفر – ساعت در بخش خواهران و ۹۶۶ هزار و ۶۲۰ نفر – ساعت در بخش برادران بوده است.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۵ هزار و ۷۸۱ نفر دوره آموزش ارئه شده، ۱۰ هزار و ۷۲۳ نفر- دوره در بخش خواهران و ۵ هزار و ۵۸ نفر-دوره در بخش برادران اجرا شده است که این مهم نشان از استقبال خواهران از آموزش‌های مهارتی است.
اولیایی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و مهارتی از نیاز‌های اولیه برای اشتغال در بازار کار است اظهار داشت: افزایش مهارت فنی نیروی انسانی و جویندگان کار مهمترین موضوع در مقوله اشتغال است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بهره جستن از خدمات آموزشگاه‌های آزاد در این زمینه تحقق این مهم را به صورت گسترده در دستور کار قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار