نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم این منطقه لازم است دولت و فرمانداری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،حمید کوراوند نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ، با اشاره به تلاشهای شبانه‌روزی نیروهای خدماتی، درمانی و بهداشتی در زمینه مبارزه با بیماری کرونا ویروس در شهرستان آبادان گفت: طی چند روز گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، ما در شهر آبادان به‌ویژه در مناطق شهری و منطقه‌ای شاهد تلاش شبانه‌روزی و لحظه‌ای همه نیروهای زحتمکش شهرداری و مجموعه‌های شهری، شورای تامین و سلامت، فرمانداری و در راس امور و خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس مجموعه پر تلاش و زحمتکش دانشکده علوم پزشکی آبادان اعم از روسا، مدیران، پزشکان، پرستاران، متخصصان، مسئولان آزمایشگاهی، نیروهای خدماتی و اداری بوده‌ایم .

او افزود: از طرفی شاهد نگرانی‌های مردمی هستیم که هر روز به ما در شورای اسلامی شهر مراجعه می‌کنند و در این باره مشاهدات خود را از مبادی ورودی‌ شهر به‌ویژه مراکز شلوغ به ما یادآوری می‌کنند. 

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: اکثر مردم فهیم و آگاه آبادان همانند یک خبرنگار در خصوص مسائل مختلف پیرامون این شهر احساس مسئولیت و وظیفه کرده‌اند و نکات مهم و قابل توجهی را با مسئولان در میان می‌گذارند.

کوراوند حرکات خودجوش مردمی در مبارزه با کرونا ویروس را قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد مبارزه با ویروس کرونا دارای دو رکن مهم و اساسی است که یکی تدابیر، تلاش و کار مدیران و مسئولان شهری را به نمایش می‌گذارد و رکن اصلی و تاثیرگذار دیگر نیز همکاری و دقت مردم در مبارزه با این ویروس است.

او با بیان اینکه وضعیت بحرانی است و عادی نیست گفت: متاسفانه باید به مردم اعلام کنیم که وضعیت عادی نیست و اگر به توصیه‌ها توجه و دقت نکنیم این موضوع بسیار خطرناک است و می‌تواند آسیب‌های بسیاری از جمله جانی را به مردم ما وارد کند.

نائب رئیس سورای اسلامی شهر آبادان بر حضور مداوم مدیران و مسئولان شهری در خدمت‌رسانی به شهروندان تاکید کرد و افزود: از ابتدای این معضل همه سازمان‌ها و مسئولان در تلاش هستند تا در حد توان مانع شیوع بیشتر این ویروس شوند. 

کوراوند تاکید کرد: همه شهروندان گرامی باید این را بدانند که بیماری کرونا شوخی‌بردار نیست و اگر دقت نداشته باشیم و به توصیه‌های پزشکی و اصول ایمنی و مراقبت‌های پزشکی توجه نکنیم می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

او همچنین به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کشور به‌ویژه شهروندان آبادان نیز اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع برای همه مسئولان و مردم به وضوح مشخص است و با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی موجود در کشور، شهروندان مجبور به کسب درآمد و امرار معاش هستند اما اکنون این شرایط به‌وجود آمده و باید توصیه‌ها و تذکرات را جدی بگیریم و آن را بپذیریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان جان و سلامت مردم و شهروندان را از هرگونه فعالیتی مهم‌تر خواند و گفت: این ضرر مالی و اقتصادی را باید تحمل کنیم و البته دولت موظف  است تدابیری برای جبران خسارات مالی شهروندان ارائه دهد.

او ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای بسیجی، سپاهی، شهرداری‌ها و همه عواملی که با جدیت و شبانه‌روزی در حال خدمت به شهروندان هستند گفت: خوشبختانه طی چند روز اخیر فرماندار ویژه آبادان با قاطعیت مبادی ورودی را مسدود و از ورود مسافر به این منطقه جلوگیری کرده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه متاسفانه هنوز تعداد زیادی از مردم مسئله را جدی نگرفته‌اند، از شهروندان خواست تا حتی المقدور در خانه‌های خود بمانند و به نکات و توصیه‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کوراوند گفت: از فرماندار انتظار می‌رود در زمینه تامین اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای شهروندان تلاش مضاعفی کنند تا به اندازه کافی در دسترس مردم شهرستان آبادان قرار گیرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.