فرماندار ویژه خرمشهر از کیفیت پایین آرد و نان این شهرستان انتقاد کرد و خواستار برخورد با عوامل متخلف در این رابطه شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر  شامگاه گذشته در نشست شورای آرد و نان شهرستان خرمشهر توزیع آرد بی‌کیفیت در این شهر را نوعی تخلف آشکار دانست و گفت: اجازه نمی‌دهیم شهرستان خرمشهر اسیر انحصارگران شود و مردم مورد ظلم قرار گیرند.

او ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه قضایی با متخلفان، مفسدان و اخلالگران که امنیت غذایی و قوت مردم خرمشهر را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع کند.

فرماندار ویژه خرمشهر از انحصاری بودن کارخانه آرد خرمشهر انتقاد کرد و گفت: انحصاری بودن کارخانه آرد خرمشهر و دادن ۱۰۰ درصدی سهمیه خرمشهر به این کارخانه قابل قبول نیست لذا باید سهمیه آرد خرمشهر از این کارخانه ۵۰ درصد مصوب شود و ۵۰ درصد دیگر خارج از شهرستان تامین شود.

حیدری با بیان اینکه هر جا که انحصار وجود دارد قدرت و فساد به دنبال دارد گفت: اکنون دستگاه قضا تیغ خود را به سمت حذف کردن رانت‌ها کشیده است.

او افزود: در این شرایط بحرانی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان وقت خود را صرف مبارزه با بیماری کرونا معطوف کرده لذا فرصت نظارت بر کارخانه آرد را ندارد و کارخانه آرد  خرمشهراز این فرصت سوء استفاده کرده است.

فرماندار ویژه خرمشهردر ادامه گفت: اتحادیه نانوایان خرمشهر توانایی خدمات رسانی به نانوایان و مردم را ندارد لذا اتاق اصناف شهرستان باید با قبول مسوولیت نسبت به منحل کردن این اتحادیه اقدام کند و  انتخابات مجدد برگزار کند.

حیدری با بیان اینکه باید پاسخگوی حق مردم باشیم، افزود: از فردا اگر هر یک از واحدهای نانوایی تعطیل باشند سهمیه آرد آن واحد قطع و متعاقبا پروانه آن باطل می‌شود.

او اطلاع رسانی به مردم را مهم بیان کرد و گفت: مردم رفتار صادقانه ما را می‌پذیرند لذا در بحث کاهش کیفیت آرد باید به مردم اطلاع رسانی می‌شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: الان در شرایط بحرانی بار سنگین بر دوش مردم است و از سوی دیگر دشمن در همه زمینه ها از جمله گندم، دارو و صنعت علیه ایران اعمال فشار می‌کند.

امید جهان‌نژاد معاون اداره کل غله استان خوزستان نیز در این نشست گفت: سه عامل اولیه کیفیت آرد، ماشین‌آلات و نیروی انسانی در کیفیت نان موثر هستند.

او با بیان اینکه اداره غله در کار سهمیه‌بندی دخالت ندارد، گفت: بحث سهمیه بندی کارخانه‌های آرد به عهده کارگروه‌ها است و بر اساس اعلام این کارگروه در سامانه بارگذاری می‌کنیم لذا ما تامین کننده گندم و توزیع آرد به اتحادیه نانوایان و کار نظارت با اداره صنعت، معدن و تجارت است.

معاون اداره کل غله استان خوزستان ادامه داد: از فردا کارگروه کنترل کیفی کارخانه آرد خرمشهر سرکشی و نمونه‌برداری لازم را از آرد کارخانه خرمشهر انجام می‌دهد و هر ابهام و موردی وجود داشته باشد برخورد می کند.

بیژن بداغی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر نیز در این نشست گفت: تامین گندم و آرد به عهده اداره غله است و معاونت غذا و دارو بر کیفیت آرد کارخانه نظارت دارد.

او افزود: اداره صمت بر قیمت نان و بر کیفیت آرد نیز نظارت دارد.

کیفیت پایین نان در خرمشهر موجب گله مندی شهروندان خرمشهری شده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.