سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن ادعا‌ها را درباره اینکه ویروس کرونا از آمریکا وارد شهر ووهان شده است، تایید نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی اظهاراتی این ادعا را که پکن معتقد است ارتش آمریکا ممکن است نوع جدیدی از ویروس کرونا را به ووهان وارد کرده باشد، تایید نکرد.

شوآنگ در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت امور خارجه چین این موضوع را که ارتش آمریکا ویروس کرونا را وارد ووهان کرده است تایید می‌کند، گفت: در حقیقت نظرات متعددی در جامعه بین الملل و حتی داخل آمریکا در خصوص منشا ویروس کرونا وجود دارد. همانطور که بار‌ها گفتم، طرف چینی معتقد است که این یک موضوع علمی است و ما باید به متخصصان این زمینه گوش فرا دهیم.

پیش از این یکی دیگر از سخنگویان وزارت امور خارجه چین گمانه زنی کرده بود که سربازان آمریکایی ویروس کرونا را به ووهان آورده اند.

ژائو لیجیان، دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توئیتر خود نوشت: «صادق باشید! اطلاعات خود را منتشر کنید! آمریکا باید برای ما توضیح دهد.»

لیجیان این توئیت را در پی از انتشار اظهارات رابرت ردفیلد، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر آمریکا که گفته بود «در آمریکا موارد زیادی از ویروس کرونا در جسد افرادی که بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا کشته شده بودند، پیدا شده است.»

در دسامبر سال گذشته میلادی مقامات چین از شیوع نوع جدید و مقاومی از ویروس‌های کرونای ذات الریه در شهر ووهان استان هوبئی این کشور خبر دادند که به سرعت گسترش یافت. بیماری کووید ۱۹ که ویروس کرونا عامل آن است از آن زمان تاکنون، تقریبا در سرتاسر کره زمین منتشر شده و بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در ۱۱۴ کشور شیوع یافته است.

براساس آخرین آمار، ۱۳۴ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند، ۴۹۸۳ نفر فوت کرده اند و بیش از ۷۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار