محدودیت‌های مسافرتی آمریکا علیه اروپا به منظور مقابله با شیوع کرونا، سبب افت مجدد قیمت نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، اعلام محدودیت‌های مسافرتی برای کشور‌های اروپایی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سبب کاهش بیش از ۵ درصدی قیمت نفت در سطح جهانی شد.

نوسانات بازار و کاهش قیمت نفت پس از آن صورت گرفت که ائتلاف نفتی میان اوپک و روسیه فروریخت؛ بطوری که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت موسوم به اوپک به ریاست عربستان به روسیه پیشنهاد داد با هدف متوقف کردن کاهش قیمت‌های نفت که در پی کاهش درخواست‌های جهانی خصوصا از چین به دلیل شیوع کرونا به وقوع پیوسته، تولید روزانه خود را بیشتر کاهش دهد؛ اما روسیه این پیشنهاد را رد کرد و دو طرف به نتیجه‌ای نرسیدند.

امارات متحده عربی نیز به پیروی از عربستان سعودی از آمادگی خود برای تأمین روزانه ۴ میلیون بشکه نفت خبر داد. این اقدام بلافاصله پس از آن صورت می‌گیرد که عربستان دستور داد سقف تولید روزانه نفت باید از ۱۲ میلیون بشکه به ۱۳ میلیون بشکه در روز برسد.

ناکامی روسیه و اعضای اوپک در دستیابی به یک توافق باعث کاهش قیمت‌های نفت به میزان ۱۰ درصد در روز جمعه شد. تحلیلگران گفته اند عربستان پس از این موضوع قیمت‌های فروش رسمی خود را برای ماه آوریل به میزان ۶ تا ۸ دلار کاهش داده تا هم بتواند بر روسیه فشار بیاورد و هم سهم خود را در بازار دوباره کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار