بنا به اعلام مقامات چین، در صورت اقدام جدی همه کشورها، پاندمی (همه‌گیری) ویروس کرونا تا ماه ژوئن خاتمه می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال پست، یک مقام ارشد درمانی چین روز پنج شنبه اعلام کرد در صورت اقدام دیگر کشور‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا، همه‌گیری آن تا ماه ژوئن به پایان می‌رسد.

سخنگوی کمیسیون سلامت ملی چین اعلام کرد پیک شیوع این بیماری در چین سپری شده است. میزان ابتلا به کرونا روند کاهشی دارد. بنا به گفته این مقام چین مادامی که کشور‌ها شیوع این بیماری را جدی بگیرند و اقدامات قاطع در پیش بگیرند، این پاندمی می‌تواند طی چند ماه در سطح دنیا پایان یابد.

سخنگوی کمیسیون سلامت ملی چین گفت توصیه من به تمامی کشور‌ها اینست که دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی را دنبال کنند. اگر همه کشور‌ها در این زمینه اقدام کنند، این مسئله تا ژوئن به پایان می‌رسد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون به ۱۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر رسیده است. ۴ هزار و ۶۳۴ نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان ۶۸ هزار و ۳۰۶ نفر اعلام شده است. ایتالیا با پیشی گرفتن از کره جنوبی، دومین کشور جهان پس از چین است که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد.

چین اعلام کرد پیک شیوع کرونا در این کشور سپری شده و برای اولین بار شمار مبتلایان جدید در این کشور تک رقمی شده است.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
یعنی کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
خرداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
ژوئن کی میشه
مگه ما انگلیسی هستیم که ماهها رو به انگلیسی مینویسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
میشه پایان خرداد خودمان
آخرین اخبار