لاریجانی گفت:وضعیت کنونی باعث نشده که برنامه‌های خود را در حوزه گردشگری تعطیل کنیم و همواره به فکر اجرایی کردن آن‌ها بعد از این پایان بیماری کرونا هستیم.

محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری درگفت وگوبا خبرنگار  حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:با توج به شرایط کنونی تمامی برنامه‌های ما در حوزه گردشگری زمانی انجام خواهد شد که کرونا بار سفر را بسته باشد، چرا که در این شرایط علاوه بر کشور خودمان کشور‌های بازار هدف نیز درگیر این بیماری هستند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت:اما این وضعیت باعث نشده که برنامه ریزی‌های خود را تعطیل کنیم وامیدوار هستیم که اواخر اردیبهشت ماه که کشور به یک شرایط با ثبات برسد از خرداد مجددا بازاریابی خود را آغاز می‌کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه تبلیغات و بازاریابی ما در دو سطح است، افزود: این تبلیغات در سطح بین المللی برای جذب گردشگر خارجی و سطح داخلی برای رونق گردشگری داخلی مخصوصا استان‌های کمتر شناخته شده انجام خواهد شد.

او بیان کرد:در حال حاضر در حوزه بین المللی سه پروژه را انتخاب کرده‌ایم که بلافاصله بعد از اعلام شرایط سفید از طرف وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا در ۱۲ کشور عملیاتی می‌کنیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری افزود:ازجمله برنامه‌هایی که انجام خواهیم داد برگزاری تور گردشگری آشنا سازی برای بلاگر‌ها، عکاسان و خبرنگاران، مستند ساز‌ها و... است که با دعوت آن‌ها به کشور می‌خواهیم آنها را از شرایط مساعد کشور آگاه کنیم به نوعی می‌توان گفت یک اقدام مهم برای مقابله با ایران هراسی است.

لاریجانی مطرح کرد:پروژه دوم ما دعوت از توروپراتور‌های ۱۲ کشور بازار هدف است تا با برگزاری نشست‌های رو در روی تجاری یا (b۲b) ارتباطات گردشگریمان را مخصوصا با آن دسته از کشور‌هایی که ممکن است به دلیل وجود بحران‌هایی که درطی یک سال اخیر در کشور داشتیم و به نوعی روابطشان با ایران قطع شده بود را تقویت کرده و بتوانیم ارتباط بهتری با آن‌ها داشته باشیم.

او بیان کرد: پروژه سوم ما برگزاری هفته گردشگری در کشور بازار هدف است. یعنی در آن کشور به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مربوط به ایران از جمله موسیقی وصنایع دستی و غذای ایرانی درکنار تور‌ها و پکیج سفر به ایران می‌پردازیم. تا مردم کشور‌ها به طور مستقیم با آداب و فرهنگ ایرانی آشنا شوند. تفاهم نامه‌ها و قرار داد‌های مربوط به این برنامه‌ها منعقد شده و تامین اعتبار آن‌ها نیز انجام شده و تنها منتظر رفع این بحران هستیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری عنوان کرد: این برنامه‌ها در کشور‌هایی همچون آلمان، فرانسه، ارمنستان، عمان، روسیه، چین، پاکستان، افغانستان، آذرربایجان، عراق، هندوستان، ترکیه انجام خواهد شد.

لاریجانی گفت: در بعد داخلی هم کار‌های مشابهی داریم که دو پروژه نیز در این زمینه انجام خواهد شد یکی تبلیغ جاذبه‌های گردشگری هر استان در استانی که بازار هدف آن است و دیگر اینکه با دعوت از عکاسان، خبرنگاران و تور اپراتور‌های استان‌ها بتوانند آن‌ها بیشتر با جاذبه شهر خود آشنا کنند که دستور این اقدامات به ۳۱ استان ارسال و بودجه‌ی مربوط به آن نیزابلاغ شده است که تاکنون ۲۰ استان تفاهم نامه‌های مربوط به آن را منعقد کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار