مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: میزان غیرمستقیم اشتغالزایی در تولیدات گلخانه ای۳ برابر میزان مستقیم بوده و ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیز در این حوزه تخصیص یافته است.

امید طهماسبی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: در مشهد فعالیت در حوزه گلخانه رونق خوبی گرفته و در هر هکتار گلخانه ۸ نفر اشتغال ثابت و ۷ اشتغال فصلی ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه تولیدات گلخانه‌ای چندین امتیاز مثبت دارد، ادامه داد: از جمله این امتیازات می‌توان به سالم بودن محصول و عدم آلودگی، تولید چند برابری و ضایعات صفر و حداقلی، صرفه‌جویی دو برابری انرژی به نسبت فضای باز، بهره‌وری ۵ برابری منابع آبی، امکان توزیع محصول تولیدی در خارج از فصل با همان کیفیت و حتی برتر از فضای باز، تنظیم نرمال بازار و قیمت متعارف اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: محصولات گلخانه‌ای مشهد تماما صادراتی بوده و به جز این ایام که درگیر بحران کرونایی هستیم شاهد سودآوری قابل توجهی در حوزه فعالیت‌ها و تولیدات گلخانه‌ای بوده ایم.

طهماسبی‌زاده افزود: با وجود برخی از تبلیغات سو علیه فعالیت‌های گلخانه‌ای باید بگوییم تمامی محصولات از سلامت کامل و استاندارد کامل کیفی برخوردار است و نشانه بازر آن در صادرات ۱۰۰ درصدی محصولات تولیدی گلخانه‌ای بوده است.

انتهای پبام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.