درخانه بمانیم؛

کرونا فقط تهدید نیست/ فرصتی برای در کنار هم بودن

شیوع ویروس کرونا در کشور هرچند تلخ است اما فرصتی است برای قوی‌تر شدن بنیان خانواده و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در همه زمینه ها است.

دکتر حسین خطیبی مدرس دانشگاه و روانشناس در حوزه ارتباطات اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: شرایط ایجاد شده در کشور مجالی برای تبدیل این تهدید به فرصت است، بنابراین از وضع پیش آمده باید حسن استفاده را داشت.

او تصریح کرد:ما در همه ی  اتفاقات زندگی، باید هزینه هایی را بدهیم تا فرصت را بدست بیاوریم حال ممکن است این هزینه ها یا فرصت ها مادی مانند امکانات، و یا غیر مادی  مانند وقت، باشند.

این متخصص در حوزه ارتباطات اجتماعی گفت: کرونا به دلیل فراگیربودنش بخش اعظم جامعه را درگیر کرده است اما نباید دست به روی دست گذاشت باید این تهدید را به فرصتی مغتنم تبدیل کنیم.

او تصریح کرد: شاید در این ایام فردی بخواهد  دست از کار خود بکشد و در آمدی نداشته باشد این یعنی هزینه داده است و در قبال آن فرصتی بدست آورده است و آن احساس امنیت، و سلامتی است.

این استاد دانشگاه گفت: کرونا سبب شد تا مردم از زندگی ماشینی فاصله بگیرند و در کنار هم باشند .

او ادامه داد: ارتباطات خانوادگی قوی شد و شاید افرادی در طول سال کمتر همدیگر را می دیدند، و کنار هم جمع نمی شدند اما کرونا سبب شد تا یک بار دیگر همه اعضای خانواده در کنار هم جمع شوند.

این متخصص در حوزه ارتباطات اجتماعی گفت: توسعه و گسترش ارتباطات در حوزه فضای مجازی، فرصتی دیگر بود که از دل این تهدید بیرون آمد و این نقطه ی  آغازی بود بر تجربه دورکاری ها و استفاده از فضای مجازی به طور گسترده، که در همه ی اموراستفاده شود.

خطیبی افزود: ویروس کرونا اگرچه آسیب‌های زیادی را به اقتصاد و سلامت جامعه وارد کرد اما اگر نیمه پر لیوان را هم ببینیم فوایدی و تجاربی داشته که چیدمان دوباره خانه و خانواده در کنار هم و استفاده از فضای اینترنتی برای کسب و کار از جمله آنهاست.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار